جان کری گفت: درصورت "ناکامی ناراحت کننده" امریکا در تلاش برای شکست دادن داعش، این وظیفه می تواند به دولت های ایران و سوریه واگذار شود.

 

kari22

«سناریوی جدید وزیر خارجه امریکا به احتمال زیاد می تواند به معضلی برای کاخ سفید تبدیل شده و سوء ظن سنی ها را شعله ور سازد.»

 

 

شرق پرس: جان کری، وزیر امور خارجه امریکا گفته درصورت شکست امریکا، ایران می تواند رهبری نبرد علیه داعش را به عهده گیرد.

 

 

به نوشته دیلی تلگراف (Telegraph)، آقای کری در نشست توجیهی روز چهارشنبه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: درصورت “ناکامی ناراحت کننده” امریکا در تلاش برای شکست دادن داعش، این وظیفه می تواند به دولت های ایران و سوریه واگذار شود.

 

 

این روزنامه انگلیسی افزود: سنارویوی جدید وزیر خارجه امریکا به احتمال زیاد می تواند به معضلی برای کاخ سفید تبدیل شده و سوء ظن سنی ها را درمورد اینکه امریکا مخفیانه به دنبال اتحاد با دولت های شیعه در دمشق و تهران علیه داعش است تشدید کند.

 

 

ژنرال های امریکایی درمورد اعزام نیروهای زمینی این کشور به عراق گمانه زنی هایی را مطرح کرده بودند و کاخ سفید روز گذشته را صرف تکذیب این گمانه زنی ها کرده بود.

 

 

آقای کری این اظهارات را زمانی مطرح کرد که با سوالات تند و تیز و خصمانه جمهوری خواهان درخلال جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا مواجه شد.

 

 

مارک روبیو، سناتور جنگ طلب جمهوری خواه، از جان کری پرسید: اگر ژنرال های امریکایی تشخیص دهند که اعزام نیروهای زمینی برای شکست دادن داعش ضروری است، آیا این کار انجام خواهد شد؟

 

 

به گزارش جام نیوز , وزیر خارجه امریکا در ابتدا سخنان باراک اوباما مبنی بر “تعهد به عدم اعزام نیروی زمینی تحت هر شرایطی” را مطرح کرد اما در ادامه از چشم انداز مداخله ایران و سوریه در عراق سخن گفت.