وزیر کشور با اشاره به دو انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در شرایط خاص هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که در این حوزه عرصه رقابت بالا باشد و تا کنون بر اساس شواهد و قرائن موجود حدود4 هزار نفر خودشان را در معرض نامزدی انتخابات قرار دادند

وزیر کشور: آمادگی 4 هزار نفر برای کاندید شدن در انتخابات آینده

 

 

 

شرق پرس: وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری گفت: وزارت کشور به عنوان متولی اجرایی انتخابات زمینه را برای انتخابات سالم و رقابتی فراهم می‌کند.

 

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست صمیمانه‌ای با اصحاب رسانه که صبح امروز (دوشنبه) ۱۹ مردادماه در وزارت کشور برگزار شد به نقش رسانه‌ها در قرن بیست و یکم اشاره کرد و اظهارداشت: اکنون با تحول در مفهوم خبر و خبررسانی روبرو هستیم که باید به نسبت آن باقی ابعاد حوزه خبر نیز دچار تغییر و تحول شود چراکه هرچقدر آگاهی بخشی و خبررسانی مفیدتر و سریع‌تر و تأثیرگذارتر باشد در جهت‌گیری‌های کلی جامعه اعم از دولت و غیر دولت تأثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران با تولید خبر در جهت‌گیری کلی کشور تأثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: مبنای این تغییر و تحول آگاهی است که آگاهی قدرت تصمیم را افزایش داده و ما باید به ضرورت تغییر و تحول برای آگاهی بخشی بیشتر توجه کنیم.

 

وزیر کشور به مقوله اهمیت آموزش در عرصه خبری اشاره و تصریح کرد: اکنون در حوزه خبر به لحاظ کمی با کمبود خبرنگار مواجه‌ نیستیم اما باید به این امر توجه کنیم که آموزش‌های تخصصی به قشر خبرنگاران داده شود تا بتوانیم هرچه بیشتر در جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی فعالیت کنیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه اهالی رسانه و مطبوعات باید در انتشار خبر جانب انصاف و عدالت را رعایت کنند، تصریح کرد: وظیفه خبرنگاران حقیقت‌یابی است که باید در انتقال آن دقت شود و انصاف و عدالت در آن رعایت شود چرا که در غیر این صورت اعتماد مخاطب که سرمایه اصلی است از دست می‌رود.

 

وزیر کشور با اشاره به وظیفه همگان در جهت تحقق اهداف کلان کشور و سیاست‌گذاری‌های کلی خاطرنشان کرد: اگر اهداف کلان و کلی نظام را به عنوان خطی و مشی اصلی کار خود انتخاب کنیم باید توجه کنیم که در روش و شیوه‌ کار نیز باید به حقیقت یابی عدالت و انصاف در جهت محقق ساختن اهداف کلی کشور توجه کنیم.

 

وی با مثبت خواندن معدل کاری وزارت کشور با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: ما رضایت قابل قبولی را در زمینه خبر و اطلاع‌رسانی داریم که این متوسط رو به بالاست و ما توانسته‌ایم از ظرفیت حوزه خبر و اطلاع رسانی استفاده کنیم و تعامل خوبی بین مسئولان وزارت با خبرنگاران وجود دارد.

 

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به چگونگی نحوه اطلاع‌رسانی درباره سیل اخیر، گفت: ما در جلسه‌ای که اخیراً با آقای جهانگیری داشتیم مقرر کردیم که تجهیزاتی را برای بحث هواشناسی تهیه شود چراکه در این موضوع هواشناسی با ضعف‌هایی روبرو هستیم.

 

وی ادامه داد: این سیل بر اثر ۷ دقیقه باران شکل گرفت اما در این اتفاق و در ساعت های اولیه همه به دنیال این بودند که تنها مقصر را معرفی کنند و این اشتباه بزرگ است.

 

وزیر کشور با اشاره به دو انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در شرایط خاص هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که در این حوزه عرصه رقابت بالا باشد و تا کنون بر اساس شواهد و قرائن موجود حدود۴ هزار نفر خودشان را در معرض نامزدی انتخابات قرار دادند که یک وزن کشی درست و حسابی در این انتخابات صورت گیرد؛ امیدواریم با نظارت و و تمهیدات پیش‌بینی شده زمینه‌های رقابت اصولی، قانونی و با شکوه فراهم شود.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به عنوان متولی اجرای انتخابات وظیفه دارد زمینه‌های لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از شاعبه و ابزارها و دخالت‌های قانونی فراهم کند تا زمینه حضور پرشکوه مردم در انتخابات فراهم شود، همچنین مسئله امنیت در انتخابات حفظ شود که در این زمینه خبرنگاران نیز باید کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری را برعهده دارند، تصریح کرد: وزارت کشور آمادگی‌های لازم را در حوزه انتخابات داراست.

 

وزیر کشور با اشاره به سفرهای استانی خود تصریح کرد: ما به سفرهای استانی خود ادامه می‌دهیم و آن را در ادامه تقویت می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم یک هفته در میان یک سفر استانی داشته باشیم.

 

رحمانی‌فضلی با اشاره به آستانه هفته دولت تصریح کرد: دولت یازدهم کشور را در شرایط سختی برعهده گرفت، شرایط سیاسی در دو سال پیش با رقابت‌های ستیزه‌جویانه همراه بود، از طرفی از نظر شرایط اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود که شرایط را برای خدمت رسانی به دولت سخت کرد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه دولت با تدبیر رئیس‌جمهور و حمایت‌های مردم و رهبر انقلاب به توفیقات خوبی رسیده است، اظهار داشت: ما در زمینه کنترل تورم و ثبات‌بخشی در عرصه اقتصاد توانسته‌ایم موفق باشیم از طرفی زمینه وحدت و انسجام در کشور فراهم شده است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه احزاب و NGO ها در دولت یازدهم فعال شده‌اند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با اصلاح قوانین بتوانیم این امر را تقویت بخشیم و الحمدالله در زمینه خانه احزاب نیز شاهدیم که این امر به نتیجه رسید.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت در عرصه سیاست داخلی و خارجی توانسته است گام‌های بلندی را بردارد تصریح کرد: در این دولت حق ملت که همانا غنی‌سازی در مذاکرات هسته‌ای محقق شد و روابط خوبی با کشورهای منطقه داریم.

 

وی با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای باید به بیان حقیقت بپردازد، تصریح کرد: این سخن به معنای آن نیست که مشکلات را نادیده گرفته و یا انتقاد نکنند اما همه باید تلاش کنیم تا زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم کرده و به ایجاد امید، پویایی و نشاط در جامعه بپردازیم.

 

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: امیدواریم همه در هفته دولت با نگاه امیدبخشی، ایجاد تحرک، پویایی، زمینه انسجام و وحدت را در کشور فراهم کنیم.

 

 

 

 

 

 
 
 
 
فارس