عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اشاره به پادرمیانی ناطق نوری برای حمایت از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم گفت: رئیس دولتت اصلاحات این مسئله را نپذیرفته و از ریاست عارف حمایت خواهد کرد.

پادرمیانی ناطق نوری برای حمایت از ریاست لاریجانی

 

 

به گزارش شرق پرس علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات از دیدار ناطق نوری با رییس دولت اصلاحات برای حمایت از لاریجانی خبر داد و گفت که با وجود این درخواست آقای خاتمی از آقای عارف حمایت می‌کنند.
 
 
 
 صوفی با اشاره به اینکه جلسه فراکسیون امید به زودی برگزار می‌شود در مورد موضوع ریاست مجلس و ضرورت تعامل در این خصوص گفت: ما هم خواستار تعامل در این زمینه هستیم. اصلاح طلبان و شورای عالی سیاستگذاری از ابتدا به دنبال تعامل در این رابطه بودند و در این خصوص رابطه تعامل و رایزنی نیز تشکیل شد و نشست‌هایی با حامیان دولت و حزب اعتدال توسعه داشتیم تا به راه حلی برسیم و مسایل با تفاهم حل شود.

 

 

او افزود: روند فعلی نشان‌دهنده این است که طرفین یعنی لاریجانی و عارف پذیرفته‌اند که با یکدیگر رقابت کنند، البته ائتلافی که ما با حامیان دولت در جریان انتخابات تشکیل دادیم همچنان ادامه دارد و کار خود را دنبال می‌کند.

 

 
عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است که پیام تغییر و احترام به رای مردم در دستور کار قرار گیرد و مدیریت مجلس و هیات رییسه بر مبنای اکثریت آن مشخص شود. البته این موضوع به خود آقای لاریجانی و دوستان او و اینکه در ‌‌نهایت به چه نتیجه‌ای خواهد رسید بستگی دارد ما امیدواریم تا آن زمان با پادرمیانی رهبران اصلاحات و اصولگرایان میانه رو به نتیجه برسیم اما فعلا تفاهمی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

 
وزیر تعاون دولت خاتمی با تاکید بر اینکه ما از مواضع قطعی خود عدول نخواهیم کرد، گفت: موضع شورای سیاستگذاری روشن است؛ از نظر ما آقای عارف کاندیدای رسمی ریاست مجلس خواهد بود؛ نظر آقای خاتمی نیز بر همین موضوع است؛ آقای هاشمی هم همین نظر را دارد و از موضع شورای عالی حمایت می‌کند. آقای روحانی نیز به عنوان رییس دولت در سخنان خود تاکید دارد که مردم خواهان تغییر هستند و باید این تغییر عملی و دیده شود.

 

 
صوفی گفت: طبیعی است که در این میان آقای لاریجانی و حامیان او در تلاش برای یارگیری سعی می‌کنند دیگران را به استمرار ریاست لاریجانی به مجلس متقاعد کنند، اما منطق حکم می‌کند ما تابع رای اکثریت باشیم و مردم را فراموش نکنیم. مردم خواهان تغییر بودند و خودشان این تغییر را ایجاد کردند و انتظار دارند جریانی که به آن رای دادند قوه مقننه را اداره کنند باید این تغییر در مدیریت مجلس هم احساس شود.

 

 
به گزارش ایلنا, وی افزود: یادمان نرود آقای لاریجانی در شرایطی رییس مجلس شد که ترکیب پارلمان یک دست از اصولگرایان بود اما الان ترکیب مجلس کاملا تغییر کرده است و نمی‌توان انتظار داشت اکثریت با یک جریان باشد اما هیات رییسه از جریان مقابل انتخاب شود در عین حال اصلاح طلبان به سازوکار اجماع تن می‌دهند و اگر رهبران اصلاحات به جمع‌بندی برسند، موضع مورد قبول همه خواهد بود، اما تاکنون موضع رسمی همه در جریان اصلاحات بدون تغییر و اختلاف نظر ریاست آقای عارف است. در این میان با حامیان دولت و به صورت خاص با حزب اعتدال توسعه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.