سید مصطفی فلاح از حزب کارگزاران سازندگی مازندران در نشست احزاب و گروههای سیاسی مازندران با اشاره به ورود پول های کثیف به روند تبلیغات به شدت از وجود چنین فضایی در استان انتقاد کرد.

نشست احزاب گروههای سیاسی مازندران انتقاد به صداوسیما پولهای کثیف انتخابات

 

 

به گزارش شرق پرس در آستانه انتخابات و کمی بیش از دو هفته مانده به ۷ اسفندماه، نشست احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران در استانداری برگزار شد.

 

 

نشستی که نشان داد لازمه آن تشکیل خانه احزاب در استان برای افزایش گفت‌و‌گوها و افزایش چشمگیر نقش جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در روزهای تاریخی و سرنوشت‌ساز استان است.

 

 

مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی انتخابات مازندران در این نشست با اشاره به اینکه کاندیداها در یک فضای سالم انتخاباتی رقابت می کنند، تصریح کرد:نشست‌هایی با دانشجویان از سال‌های گذشته تدارک دیده شده و درباره انتخابات مجلس تبادل نظر و گفت وگو صورت گرفته؛ از این رو تلاش کردیم با برگزاری نشست‌های تخصصی فضای دانشگاه را به سمت و سوی نشاط سیاسی و مشارکت همه جانبه دانشجویان سوق پیدا دهیم.

 

 

وی افزود: نشستی با حضور نامزدهای انتخابات در استان با حضور استاندار برگزار شد تا همه برنامه ها برای برگزاری یک انتخابات پر شور مهیا باشد.

 

انتقاد از ورود پول کثیف به فضای انتخابات مازندران

 

سید مصطفی فلاح از حزب کارگزاران سازندگی مازندران نیز در این نشست با اشاره به ورود پول های کثیف به روند تبلیغات به شدت از وجود چنین فضایی در استان انتقاد کرد.

 

 

وی افزود: باید فضایی مهیا شود که احزاب در یک فضای مناسب به تبادل آرا و نظرات پرداخته و مسئولان استانی در ایجاد این بستر همت کنند.

 

 

این مسئول از برخی از رفتارها در دوره تایید صلاحیت‌ها انتقاد و اظهار کرد: برخی از رد صلاحیت‌ها با برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری متناسب نیست.

 

 

انتقاد از صداوسیما

 

محمود شربتیان دبیر حزب مردم سالاری مازندران نیز با انتقاد از پخش برنامه ‌هایی از صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه در این دوره همه تلاش‌ها به برگزاری انتخابات با حضور حداکثری معطوف است پخش برنامه‌های از صدا و سیما که مشارکت را کاهش دهد مایه تاسف است.

 

 

وی با اشاره به تخریب‌هایی که در فضای انتخاباتی در حال روی دادن است، افزود: باید جلوی این تخریب‌ها گرفته شود.

 

 

شربتیان تصریح کرد: بحث خرید و فروش در رای در مقابل سلامت انتخابات است و این رد صلاحیت‌ها موجب کاهش حضور مردم می‌شود.

 

 

صندوق رای بهترین مکان برای گفت‌وگو

 

ماه سلطان کاشی نماینده زنان مسلمان نواندیش در مازندران نیز اظهار کرد: صندوق رای بهترین مکان برای گفت‌وگو است؛ مردم در سال ۹۲ گام مهمی در انتخابات برداشتند و در این دوره از انتخابات سنگ تمام می‌گذارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در جلسات مکرر ضرورت حضور حداکثری برای بانوان تبیین شد، افزود: از همه ظرفیت های حقیقی و حقوقی بهره خواهیم برد تا مشارکت حداکثری در استان رقم بخورد.

 

 

تلاش همه‌جانبه برای افزایش حضور

 

علی اسدی رییس شورای اصلاح طلبان مازندران نیز در سخنانی گفت: رقابتی بودن انتخابات سبب ایجاد نشاط سیاسی و انتخاباتی در میان مردم می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه با وجود رسانه های متعدد کاندیداها از داشتن برنامه همگیر محروم هستند، افزود: در صحنه بین المللی افزایش تعداد آرا سبب اقتدار جمهوری اسلامی است و ما با تمام وجود برای افزایش مشارکت تلاش می‌کنیم.

 

 

رییس شورای اسلامی اصلاح‌طلبان مازندران با تاکید بر اینکه باید همه برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم، تصریح کرد: وظیفه همه گروه‌ها جلب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای است.

 

 

سید جواد ابوالحسنی از حزب اعتماد ملی مازندران نیز گفت: شیوه تبلیغاتی صدا و سیما برای حضور مردم باید تغییر کند و به جای مصاحبه از مناظره استفاده شود.

 

 

وی افزود: در مسابقه مشارکت باید همه مردم را ترغیب به حضور کنیم و این هدفی است که همه گروه‌های سیاسی باید به دنبال آن باشند.

 

 

وی تصریح کرد: آنچه مهم است مشارکت مردم در انتخابات است و انتظار می‌رود رسانه ها و صدا و سیما یک سویه به تبلیغ کاندیداها نپردازند.

 

 

ضرورت توسعه خانه احزاب در مازندران

 

محسن صفر پور نماینده حزب اتحاد ملی ایران در مازندران گفت: مردم سلایق، نگرش‌ها، بینش و گرایش‌های متنوع دارند و نباید آنها را در انتخابات محدود کنیم.

 

 

وی با انتقاد از عملکرد سلیقه ای صدا و سیما در انتخابات، افزود: مسئولان به سمت توسعه خانه احزاب بروند تا احزاب در جایگاه اجرایی نیز حضور داشته باشند.

 

 

مردم نخستین برنده انتخابات

 

اسلام دستگذار مسئول حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی در مازندران گفت: اولین برنده انتخابات پرشور، نظام، مردم و سپس کاندیداها هستند.

 

 

وی افزود: زمانی انتخابات پرشور می‌شود که توجه به حقوق مردم جزو دغدغه‌های کاندیداها باشد و برای رفع آن برنامه داشته باشند.

 

 

سید علی دوستدار مسئول مجمع فرهنگیان ایران اسلامی مازندران نیز اظهار کرد: آنچه حزب را مقبول می کند این است احزاب در اهداف خود به رفع نیاز مردم بپردازند.

 

 

وی افزود: مردم در همه عرصه‌های نظام حضور دارند و این حضور مردم این معنا را دارد که انقلاب خواسته هایشان را تامین می‌کند.

 

 

کاندیداها منفی بافی نکنند

 

محمدعلی مینایی‌فر مسئول حزب موتلفه اسلامی در مازندران گفت: باید شورای نگهبان و وزارت کشور را امین بدانیم و اتهامی که به نظام به نام تقلب در انتخابات می زنند سزاوار نیست.

 

 

وی افزود: احزاب اصولگرا نیز از اقدامات صدا و سیما گله مند است و متاسفانه از یک ساعت مصاحبه ای که از این حزب شد فقط ۴ ثانیه آن را پخش کردند.

 

 

مسئول حزب موتلفه مازندران تصریح کرد: متاسفانه برخی نامزدها تصور می‌کنند با منفی‌بافی جریان‌ها و اقدامات می‌توانند مردم را به سوی خود بکشانند در حالی مردم به صحبت‌ها و برنامه‌های مثبت رای می‌دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که انتخابات در کمال آرامش برگزار می شود، یادآور شد: حضور مردم سبب ایجاد امنیت و رشد سیاسی مردم و اقتدار نظام می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا این حماسه رخ دهد.

 

 

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست نیز احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران میثاق‌ نامه‌ای را به منظور تلاش برای افزایش حداکثری حضور مردم در انتخابات امضا کردند.