باقری رئیس شورای شهرستان بیان اینکه نکا شهری صنعتی است, افزود: نشست‌های مختلفی با مدیران کارخانه و شرکت‌های شهرستان در زمینه اشتغال جوانان و بکارگیری آنها دراین صنایع برگزار که خوشبختانه تاکنون اقدامات موثری صورت گرفت.

شورای شهر نکا: اقدامات موثری برای اشتغال جوانان در صنایع نکا صورت گرفت

 

 

 

به گزارش شرق پرس، به نقل از تسنیم, محمد علی باقری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مفتخر هستیم در جامعه ای به سر می‌بریم که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت در پرتو اطاعت پذیری محض از ولایت پایه ریزی و استوار شده است.

 

وی افزود: خوشبختانه منتخبان شورا با تعامل و همدلی و با تکیه بر اصل ولایت و رهبری و بهره مندی از منویات ارزشمند معظم له توانسته است خدمات مطلوب و قابل قبولی را در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به مردم نکا ارائه و با خدمات ارائه شده در سایه وحدت و همسویی اعضای شورا تاکنون بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه شهری را بر طرف کرده است.

 

رئیس شورای شهرستان نکا گفت: وظیفه مستقیم شورا نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و شوراها بوده که باید پیگیر مطالبات و خواسته‌های قانونی مردم باشند.

 

باقری افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات فی مابین شوراها و تصویب اصلاح تفریغ بودجه شورای شهرستان، شهر و پیشنهاد در جهت توسعه اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه‌های اجرایی کمیته برنامه‌ریزی و شورای استان از جمله وظایف دیگر شورای شهرستان است.

 

رئیس شورای شهرستان نکا گفت: درحوزه فرهنگی برای رفع مشکلات و برنامه‌ریزی در کمیسیون‌های مختلف شورای شهرستان, مصوبات و پیشنهادها مطرح و جلساتی را با مدیران اجرایی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، سپاه و نیروی انتظامی برگزار شد.

 

باقری بیان کرد: ایجاد تعاملات مناسب با NGO و سمن‌های قانونی که مهم‌ترین  آن برگزاری همایش زوج‌های موفق و نمونه، تجلیل ازهنرمندان ، تجلیل از ورزشکاران و همکاری با تبلیغات و کانون‌های مساجد در زمینه تشویق قاریان و مربیان قرآنی بوده است.

 

وی با بیان اینکه نکا شهری صنعتی است, افزود: نشست‌های مختلفی با مدیران کارخانه و شرکت‌های شهرستان در زمینه اشتغال جوانان و بکارگیری آنها دراین صنایع برگزار که خوشبختانه تاکنون اقدامات موثری صورت گرفت.

 

باقری افزود: برای رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی, آب وفاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه ای استان، همکاری خوبی داشتند که در این زمینه مقرر شد یک حلقه چاه توسط آب و فاضلاب شهری حفر که لازم است از مدیران استانی و شهرستانی قدردانی شود.

 

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با فرماندار، دریافت امتیاز برق در امور کشاورزی و روستایی در حداقل زمان صورت گرفته و تخفیف‌ها و امتیازها به  متقاضیان داده شد و مشکلات برق در زمینه روشنایی معابر و پرداخت هزینه برق به صورت اقساط انجام گرفت.

 

باقری بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز پروژه‌های عمرانی به عنوان بخش مهمی از وظایف مدیریت شهری، در اولویت فعالیت‌ها بوده که با تلاش شهردار  و اعضای شورای شهر اقدامات مناسب و شایسته ای تاکنون  انجام  شد و طرح‌های عمرانی زودتر از موعد پیشنهادی به اتمام رسید که مهم‌ترین آن افتتاح  زیرگذر شهدای غواص در ۳۰ متری، که مشکلات  ترافیکی و حوادث جاده ای را بسیار کاهش داد.

 

رئیس شورای شهرستان نکا گفت:در حوزه زیباسازی نیز افتتاح سد لاستیکی، پل ۳۰ متری، فضای سبز، مستقر کردن باکس (سطل زباله) آماده کردن مناطق برای سال نو ، نصب وسایل ورزشی برای ایجاد نشاط  میان مردم بوده است.

 

وی بیان داشت: در زمینه ورزشی نیز تیم‌های مختلفی در والیبال، فوتبال و فوتسال فعال شده و برگزاری مسابقات فوتسال در ایام دهه مبارک فجر، برگزاری مسابقات کاراته، تکواندو، جودو؛ بدنسازی ، تقدیر قهرمانان و میزبانی والیبال قهرمانی  کشور، برگزاری مسابقات لوچو،شطرنج مهم‌ترین برنامه ورزشی امسال در این شهرستان بوده است.

 

باقری گفت: شورای شهرستان شورایی راهبردی و هماهنگ کننده و ایجاد تعامل و ارتباط با مدیران اجرایی و مردم بوده که با ایجاد ارتباط  میان شورای استان و شورای عالی کشور می‌توانیم  بسیاری از مشکلات  را در سطح کلان رفع کنیم.