فرماندار گلوگاه گفت: مردم از سیاست خسته شده اند و نیازمند وحدت و همدلی اند بنابراین چپ و راست باید حواسشان باشد منافع ملی هدر نرود. قاسمی طوسی افزود: ما در گلوگاه مشکل سیاسی نداریم و این در حالی است که ما سیاسی ترین شهر ایرانیم

 

 گلوگاه سیاسی ترین شهرستان کشور / وضعیت ما صد برابر بهتر از استان گلستانی هاست

به گزارش شرق پرس, گلوگاه برای مازنی ها آخر دنیاست! یک آخر دنیا خوب و زیبا که تا چند سال پیش یکی از شهرهای مرکزی مازندران به شمار می آمد اما با جدا شدن گلستان از سرزمین پهناور تبرستان، اینک شرقی ترین شهرستان مازندران نام گرفته است.

 

 

در نقشه جغرافیایی مازندران، مناطق شرقی همواره از توسعه یافتگی کمتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار بوده اند. به همین خاطر پس از استقرار دولت تدبیر و امید سعی  شد توجه ویژه ای به این مناطق شود و فرماندارانی سکان هدایت آنها را به دست بگیرند که اهل عمل باشند. برای تائید این نکته نیاز به زمان بیشتری است اما همینکه اکثر مردم گلوگاه از عملکرد فرمانداری رضایت نسبی دارند، یعنی می توان به آینده امید داشت.

 

عیسی قاسمی طوسی؛ فرماندار گلوگاه این شهرستان را فقیر نمی داند، بلکه از مواهبی سخن می گوید که به واسطه جبر تاریخی در این بخش مستتر مانده و نیازمند بازیابی و شکوفایی است.

 

اشتغالزایی ۱۰۵ نفری در شهرک صنعتی

قاسمی طوسی فعال شدن شهرک صنعتی که پیش از آغاز به کار این دولت تنها با ۲ واحد کار می کرد را از جمله تلاش های دولت اعتدال برای رونق اقتصادی در گلوگاه اعلام کرد و گفت: در دهه فجر توانستیم با ۷ طرح تولیدی که هر کدام بین ۹ تا ۱۱ نفر اشتغالزایی داشتند برای ۱۰۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.

 

اشتغالزایی ۶۰۰ نفری در آینده ای نزدیک

وی افزود:کشتارگاه ما عن قریب با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم در خرداد ۹۴ استارت زده می شود و تجهیزات خریداری شده علی رغم مشکلات تحریم در حال ورورد به کشور است.

 

طوسی از ۲ واحد کارگری با ظرفیت کاری ۵۰۰ نفری که به ساخت لوازم خانگی مشغولند سخن به میان آورد و تصریح کرد: با شدت پیگیر راه اندازی کارخانه تولید سفال های بام صادراتی هستیم که ظریفت کاری ۴۰۰ نفری را رقم می زند.

 

 

گلوگاه سیاسی ترین شهرستان ایران است

فرماندار گلوگاه  گفت: مردم از سیاست خسته شده اند و نیازمند وحدت و همدلی اند بنابراین چپ و راست باید حواسشان باشد منافع ملی هدر نرود.

 

وی افزود: ما در گلوگاه مشکل سیاسی نداریم و این در حالی است که ما سیاسی ترین شهر ایرانیم اما بدترین چیز به جان هم افتادن جناح هاست که ما اجازه چنین کاری را به چپ و راست نمی دهیم، بلکه همه باید متحد باشیم و گوش به فرمان اسلام و رهبری قدم برداریم.

 

طوسی اصلی ترین دغدغه دولت را توجه به تولید دانست و گفت: بانک ها متاسفانه آنچنان که باید وارد کار نمی شوند. اگر هم ورود کنند درصد ها آنقدر بالا است که کسی پا پیش نمی گذارد.

 

فرماندار گلوگاه با رد این ادعا که به گلوگاه توجه اندکی می شود، اظهار داشت: از روزی که ما کارمان را آغاز کردیم تا به حال حداقل ۴۰ مدیرکل به شهرستان آمده اند و استاندار و معاونین ایشان نیز بارها به گلوگاه توجه ویژه داشته اند که این امر بی سابقه بوده است.

 

وضع ما ۱۰۰ برابر بهتر از گلستانی هاست

وی قیاس این شهرستان با گلستان را کاری اشتباه دانست و افزود: روستاهای ما و شهرهای ما به مراتب بهتر از گلستان است و من با شما شرط می بندم که اگر نگاهی دقیق شود روستاهای گلوگاه ۱۰۰ برابر بهتر از روستاهای گرگان است و شهرهای ما هم به مراتب بهتر از آنهاست و این حرف ها غریب پسندانه تنها به ضرر مازندران است.

 

طوسی افزود: ما اصلا به اعتبارات شهرستانی بسنده نمی کنیم و نقش فعال بخش خصوصی و سرمایه های اعتبار استان را جدی می گیریم.

 

وی با اشاره به استفاده از دریای این شهرستان برای جذب گردشگر گفت: متاسفانه دریای گلوگاه چندان قابلیت شنا کردن ندارد و تغییرات اقلیمی و عقب نشینی آب به آن شکل ویژه ای بخشیده که ما با لایروبی بخشی از سواحل سعی در آماده سازی شرایط داریم.

 

طوسی در پایان از همه مردم گلوگاه خواست استعدادهای طبیعی و فکری خود را جدی بگیرند و ضمن کمک به دولت برای بهتر شدن کارها، نقد منصفانه را برای از بین بردن کمبودها فراموش نکنند و این دولت را از خود بدانند.

وارش نیوز