وزارت کشور بحرین دیروز با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام خبر لغو تابعیت شیخ قاسم، مدعی شد که شیخ عیسی قاسم به منافع عالی کشور ضربه زد

 

 

شرق پرس: به دنبال لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط مقام های بحرینی، وزارت خارجه آمریکا هم به این اقدام رژیم بحرین واکنش نشان داد.

 

«جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای لغو تابعیت این روحانی برجسته را محکوم و ادعا کرد که اقدام رژیم منامه موجب نگرانی واشنگتن شده است.

 

در این بیانیه آمده است: «کماکان از اقدام حکومت بحرین برای سلب خودسرانه تابعیت شهروندانش، نگرانی عمیق داریم.»

 

این بیانیه به علاوه از عدم فراهم‌سازی امکان دفاع برای شیخ عیسی قاسم در برابر اتهام های وارده و صدور حکم از طریق فرایندهای قانونی غیرشفاف، ابراز نگرانی می‌کند.

 

ناظران سیاسی موضع گیری های گاه و بیگاه آمریکا و انتقاد کاخ سفید از رژیم منامه را اقدامی برای راضی نگاه داشتن افکار عمومی ارزیابی می کنند که در پشت آن حمایت روز افزون و گسترده از آل خلیفه نهفته است.

 

به عقیده ناظران آمریکا که ناوگان پنجم خود را در بحرین مستقرکرده و روز بروز بر وسعت نیرو و تجهیزات آن می افزاید، به هیچ عنوان مایل به به خطر افتادن جایگاه آل خلیفه نیست.

 

وزارت کشور بحرین دیروز با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام خبر لغو تابعیت شیخ قاسم، مدعی شد که شیخ عیسی قاسم به منافع عالی کشور ضربه زده و حق وفاداری به وطن را به جا نیاورده است.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب آن کشور درسال سال ۱۹۳۷ میلادی دریکی از مناطق روستایی بحرین متولد شد./العالم