علی لاریجانی رئیس مجلس درباره اقدام دادستان مشهد درخصوص سخنرانی نایب رییس مجلس گفت: این کار موجب این همه بحث شده که تاسف آور است.

 

 

شرق پرس: رییس مجلس شورای اسلامی از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد انتقاد کرد و گفت: این رفتارها در کشور باعث اختلاف در کشور و انشقاق در جامعه می شود.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه روز سه شنبه اظهار داشت: قانونگذار، شورای تامین را برای بررسی همین امور در نظر گرفته است.
 
 
 لاریجانی درباره اقدام دادستان مشهد درخصوص سخنرانی نایب رییس مجلس گفت: این کار موجب این همه بحث شده که تاسف آور است.
وی افزود: قانونگذار، شورای تامین را برای بررسی همین امور در نظر گرفته است. فرضا اطلاعاتی به دادستان مشهد رسیده است که این سخنرانی با مشکل امنیتی مواجه می شود، ‌راهکار آن طرح موضوع در شورای تامین و تصمیم جمعی است.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی خاظر نشان کرد: بنده نمی خواهم فعلا قضاوت نهایی داشته باشم چون سخنان دادستان محترم را نشنیده ام.
وی تصریح کرد: از روز قبل از اربعین که درجریان قرار گرفتم و موضوع را با رییس محترم قوه قضاییه درمیان گذاشتم، ایشان هم بحث را در شورای تامین و تصمیم گیری در آن می دانستند.
 
لاریجانی خاطر نشان کرد: آقای استاندار خراسان رضوی در تماس با اینجانب نیز گفتند ما از نظر شورای تامین استان هیچ مشکل امنیتی پیش بینی نمی کنیم.
 
وی اظهار داشت: وزیر محترم کشور در روز اربعین همین معنا را بیان داشتند. شورای تامین برای بررسی همه جانبه همین امور است که هر نهاد عضو، اطلاعات دست یافته را مطرح کند تا در حکومت با نظر صائب و قاطع عمل شود.
 
رییس قوه مقننه گفت: اینگونه رفتارهای تکرارگونه در مستندترین وجه آن، خود عامل تفرقه و انشقاق در ساختارهای کشور و اختلاف می شود که به هیچ وجه مصلحت کشور، آن هم در شرایط حساس فعلی درست نیست.
 
وی ادامه داد: البته به نظر می رسد استانداران در اینگونه موارد به عنوان رییس شورای تامین و مسوول امنیت استان باید دستور صریح به نیروهای امنیتی بدهند و قبل از بروز حادثه جلوی این اقدامات را بگیرند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است کمیسیون شوراها و امور داخلی این مورد و همچنین موارد مشابه که در خبرها آمده است را رسیدگی و نتیجه نهایی را به مجلس گزارش کنند و البته نظر مسوولین مربوطه در این زمینه و دولت نیز اخذ شود و گزارشی جامع تهیه شود تا از تکرار این اقدامات در کشور جلوگیری شود./ایرنا