تابش نماینده مجلس گفت: مي‌توانيم به يک راه‌حل قابل اجرا درباره رفع حصر و رفع ممنوعيت آقاي خاتمي برسيم.

 

 

شرق پرس : محمدرضا تابش، نماینده اردکان و عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید، با بیان اینکه «ممنوعیت‌های آقای خاتمی در حال رفع‌شدن است»، تأکید کرد: فصل‌الخطاب کلام رهبری است ولی از طریق شورای‌ عالی امنیت ملی، ‌ریاست‌جمهوری و مجلس می‌توانیم به یک راه‌حل قابل اجرا درباره رفع حصر و رفع ممنوعیت آقای خاتمی برسیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: درباره آقای خاتمی بارها اعلام کرده‌ایم هیچ قانون و قاعده‌ای در جمهوری اسلامی وجود ندارد که بتوانیم با استناد به آن حق صحبت‌کردن و انتشار عکس را از کسی بگیریم. درباره این مدل محدودیت و ممنوعیت شخصا در بسیاری از کشورها تحقیق کرده‌ام، در کشورهای مختلف چنین محدودیتی معنا و مفهوم ندارد چه برسد به نظام جمهوری اسلامی که دارای مردمسالاری دینی است.

نماینده اصلاح‌طلب چند دوره مجلس خاطرنشان کرد: این نوع رفتار خدمتی به جمهوری اسلامی نمی‌کند. تابش با تأکید بر اینکه بارها نظرم را درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اعلام کرده‌ام، یادآوری کرد: درباره این موضوع شخصا با بسیاری از زعمای قوم صحبت کرده و همچنین با آقای لاریجانی، رئیس مجلس، دراین‌باره گفت‌وگو کردم و ایشان با رئیس قوه قضائیه گفت‌وگو کردند و به ایشان می‌گویند محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف قوه قضائیه نیست و با پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شدیم این ممنوعیت از طریق دادگاه ویژه روحانیت است./وقایع اتفاقیه