ترامپ در تماس تلفنی از العبادی برای سفر به آمریکا و دیدار قریب الوقوع با یکدیگر دعوت کرد و به وی قول داد که از عراق قاطعانه حمایت کند.

 

شرق پرس: دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا از حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای دیدار از کشورش دعوت کرد.

 ایرنا به نقل از پایگا خبری سومریه نیوز نوشت: العبادی نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا با تبریک پیروزی وی، تمایل عراق را برای گسترش روابط میان بغداد و واشنگتن اعلام کرد.

ترامپ نیز در این تماس تلفنی از العبادی برای سفر به آمریکا و دیدار قریب الوقوع با یکدیگر دعوت کرد و به وی قول داد که از عراق قاطعانه حمایت کند.

در این تماس تلفنی پیروزی های اخیر نیروهای عراقی در نبرد با گروه تروریستی داعش بررسی و بر اهمیت یکپارچه سازی تلاش ها برای مقابله با ریشه های تروریسم و ایدئولوژی های مبتنی بر اختلافات فرقه ای، تاکید شد.

العبادی درگفت و گو با ترامپ تاکید کرد که عراقی ها با آزادسازی سرزمین خود از لوث داعش، ضربه سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرده اند و هم اکنون درصدد نابودی تروریسم و آزادسازی شهر موصل هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز عراق بر نبرد با داعش، حفظ حاکمیت عراق، پرهیز از درگیری های منطقه ای و همزیستی مسالمت آمیز است.

ترامپ نیز با تبریک پیروزی های عراق به حیدر العبادی از عراق به عنوان شرکای اصلی آمریکا نام برد و گفت: «شما از حمایت قوی و قاطع ما برخوردار خواهید شد.»