دونالد ترامپ نامزد جنجنالی جمهوری خواه در اظهارات قابل توجهی گفت: در صورت پیروزی با تمام توان با داعش مبارزه خواهد کرد نه با اسد چراکه امریکا مشکلات بزرگتر از اسد دارد

 

 

شرق پرس: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورتی که به ریاست جمهوری انتخاب شود، دست به اقدام نظامی علیه بشا راسد نمی زند، بلکه با داعش مبارزه خواهد کرد.

 

مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: ترامب در گفت‌وگو با شبکه «ام اس ان بی سی» آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد سیاست خارجه دولتش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تمام توان با داعش مبارزه خواهم کرد و از  فرماندهان نظامی عالی رتبه برای شکست داعش استفاده خواهم کرد.

 

وی در مورد مداخله در سوریه گفت: در سوریه مداخله نخواهم کرد و اولویت اول من مبارزه با بشار اسد نخواهد بود، چرا که آمریکا مشکلاتی بزرگتر از اسد دارد.

 

این کاندیدای جنجالی انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: در حال حاضر، ایرانی هست که ما با احمقانه ترین قراردادهایی که تا کنون دیدم، آن را به یک قدرت تبدیل کردیم. در حال حاضر، ایران و روسیه طرفدار اسد هستند. ما به جنگ با این دو کشور و نیز جنگ با داعش که با اسد در حال جنگ است، نیاز داریم.

 

ترامپ ضمن اعلام مخالفت خود با مداخله آمریکا در عراق و لیبی و تاکید بر اینکه در صورت ورود به کاخ سفید، آمریکا را درگیر این دو کشور نخواهد کرد، گفت، شکل گیری داعش نتیجه تصمیمات بد و رهبری غلط آمریکاست.