صدها تن از ساکنان محله الکراده در بغداد با برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهایی برکناری حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق را خواستار شدند.

 

 

شرق پرس: همزمان با تظاهرات ساکنان محله الکراده عراق برای برکناری نخست وزیر این کشور، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان از حیدرالعبادی خواست ضمن بازنگری در ساختار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از وزرای دفاع و کشور توضیح بخواهد.

 

ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: صدها تن از ساکنان محله الکراده با برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهایی برکناری حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق را خواستار شدند. این تظاهرا واکنشی است به انفجار خونین اخیر در این منطقه که بیش از ۲۰۰ کشته بر جای گذاشت.

 

تظاهرکنندگان عراقی خواستار برکناری نخست وزیر شدند

 

 

شرکت‌کنندگان همچنین شعارهایی را علیه تقسیم بندی‌های حزبی و سهمیه بندی‌های سیاسی در عراق سر داده و سلطه برخی احزاب دینی بر قدرت و سیاست در این کشور را محکوم کردند.

 

همزمان کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق خواست تا ضمن ارزیابی مجدد ساختاهای امنیتی و اطلاعاتی کشور به مسئولیت خود در خصوص مشخص کردن مسئولانی که “بی کفایتی شان در امر تامین امنیت شهروندان اثبات شده”، عمل کنند.

 

این کمیته همچنین بازخواست وزیران دفاع و کشور به خاطر انفجار خونین اخیر در محله الکراده را خواستار شده است.

 

در انفجار روز یکشنبه در محله الکراده دستکم ۲۱۳ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.