او یکی از پرحاشیه‌ترین خوانندگان زیرزمینی داخل ایران است. «تتلو» در اینستاگرام، حدود سه‌میلیون‌و٤٠٠‌هزار دنبال‌کننده دارد. طرفدارانش نام عجیب «تتلیتی» را برای خود برگزیده‌اند. آذرماه ١٣٩٢ او از سوی پلیس امنیت ناجا بازداشت شد

 

 

شرق پرس: عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، اعلام کرد: «به موجب حکم صادره از محاکم تهران، یکی از خوانندگان زیرزمینی به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک‌دوم مجازات حبس، تعلیق شده است».
 
 
 گمان می‌رود اشاره دادستان به خواننده زیرزمینی است که چندی پیش بازداشت و بعد از مدتی به قید وثیقه آزاد شد. این خواننده رپ ایرانی که تا حدودی می‌توان او را زیرزمینی دانست، اوایل شهریورماه سال جاری بازداشت و بعد از دوماه آزاد شد. خبرگزاری «فارس» علت بازداشت او را توهین به قاضی بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پرونده‌اش، عنوان کرده است. به نوشته «باشگاه خبرنگاران»، او پیش از بازداشت به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود و پس از حضور در این مجتمع، اتهام خود را تشویق به فساد و فحشا اعلام کرد. به نوشته «عصر خبر»، پس از دستگیری «تتلو»، برخی از طرفدارانش قصد داشتند تجمع حمایتی از او در خیابان ١۵خرداد داشته باشند که با انتشار این خبر در فضای مجازی، مأموران انتظامی تهران با هماهنگی‌های قضائی لازم در محل موردنظر حاضر شدند و تعدادی را که قصد بر‌هم‌زدن نظم عمومی را داشتند، دستگیر کردند. غیر از این، طرفداران او در اینستاگرام، تحرکات زیادی داشتند.
 
 
خواننده پرحاشیه
 
او یکی از پرحاشیه‌ترین خوانندگان زیرزمینی داخل ایران است. «تتلو» در اینستاگرام، حدود سه‌میلیون‌و۴٠٠‌هزار دنبال‌کننده دارد. طرفدارانش نام عجیب «تتلیتی» را برای خود برگزیده‌اند. آذرماه ١٣٩٢ او از سوی پلیس امنیت ناجا بازداشت شد. رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا دراین‌باره گفت: «اخیرا با خواننده‌ای به نام «تتلو» برخورد شده و او هم‌اکنون پس از دستگیری، در اختیار مقام ‌قضائی است». او مدتی بعد آزاد و رویکرد و رفتارش لااقل در شبکه‌های اجتماعی دچار تغییر شد. او پس از ویدئوی معروف تیر ماه ٩۴ خود، در صداوسیما هم ظاهر شد؛ بخش خبری ٢٠:٣٠، اواخر اسفندماه ١٣٩۴ به بررسی اتفاقات هنری سال پرداخت و قسمت‌هایی از موزیک‌ویدئوی او را پخش کرد و با او گفت‌و‌گویی کوتاه هم داشت. ویدئو کلیپ جنجالی تتلو، سال ١٣٩۴؛ یعنی در آخرین روزهای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی با نام «انرژی هسته‌ای» منتشر شد. اجرای بخشی از این «نماهنگ» روی ناوشکن «دماوند» در دریای خزر تعجب‌برانگیز شده بود. در قسمتی از این کلیپ که با زیرنویس انگلیسی ارائه شده، «مقصودلو» یا همان «تتلو» می‌خواند: «من نه معلم هندسه و ریاضی‌ام، نه… قاتی بازی سیاسی‌ام، نه می‌دونم چی می‌گذره تو این مملکت، نه می‌دونم کی، کِی به کجا حمله کرد».
 

 
این ویدئو کلیپ را مؤسسه فرهنگی- هنری اوج ساخته بود؛ کلیپی که مجوز اجرای آن روی ناو را دریادار سیاری صادر کرده بود. سیاری در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین درباره این ماجرا گفته است: «این کلیپ چقدر حاشیه درست کرد. ببینید واقعیت این است که من اصلا نام هنری ایشان را نمی‌دانستم. زمانی که از ما اجازه خواستند، ایشان را به نام امیرحسین مقصودلو معرفی کردند و من کاری از ایشان ندیده بودم». دریادار سیاری با بیان اینکه «ما برای اجرا در ناو دماوند به آنها مجوز دادیم، البته شرطی هم برای ساخت کلیپ گذاشتیم»، گفت: «شرط گذاشتیم که آنها پس از ساخت کلیپ و پیش از پخش، آن کلیپ را به ما نشان دهند که متأسفانه کلیپ را پیش از پخش به ما نشان ندادند». فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سؤال که «شما گفتید کلیپ انرژی هسته‌ای پرحاشیه شد. این حواشی دامن شما را هم گرفت؟»، گفت: «خب من هم مؤاخذه شدم»، اما او در پاسخ چگونگی مؤاخذه‌شدنش به خنده و سکوت کفایت کرد. دریادار «سیاری» در پاسخ به این سؤال که «آیا خود امیرحسین مقصودلو شخصا برای مجوز اقدام کرد؟» گفت: «خیر. درخواست مجوز از سوی مؤسسه فرهنگی- هنری اوج مطرح شد».
 

 

انتقاد از کلیپ

 
انتشار آن کلیپ در فضای سیاسی ایران هم با واکنش روبه‌رو شده بود. «حسین نوش‌آبادی»، سخنگوی وزارت ارشاد، دراین‌باره گفت: «وزارت ارشاد از چنین موضوعی بی‌اطلاع است، زیرا مقصودلو نه‌تنها برای انتشار این موزیک، بلکه برای کسب‌وکار و ماهیت فعالیتش مجوزی ندارد… بعید می‌دانم که نیروی دریایی چنین موضوعی را به او محول کرده یا حتی سفارش ساخت داده باشد، اما ممکن است برای داخل یک نیرو باشد که باید مسئولان فرهنگی، عقیدتی آنها پاسخ دهند». سایت اصولگرای «الف» به مدیرمسئولی «احمد توکلی»، هم یادداشتی منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: «امیرحسین مقصودلو با نام هنری امیر تتلو را در سال‌هایی نه‌چندان‌دور به‌عنوان یک خواننده زیرزمینی می‌شناختیم که دغدغه‌اش سرگرمی و شاید پارتی و هنجارشکنی بود، اما او توانست با ارائه موزیک‌ویدئو انرژی هسته‌ای تصویری جدید از خود ارائه دهد که در نتیجه آن زمینه افزایش مقبولیت او در جامعه هنری و بین جوانان دوستدار دستاوردهای شاخص و راهبردی کشور مهیا شد»./شرق