اوباما در حمله شدید به ترامپ گفت: یکی از نگران‌کننده‌ترین مسائل درباره این انتخابات، بیاناتی است که از زبان گزینه اصلی حزب جمهوری‌خواه گفته می‌شود لازم نیست آنها را تکرار کنم. بچه داخل سالن است

 

شرق پرس: باراک اوباما  به اظهارات رکیک نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری درباره زنان واکنش نشان داده و آن را «باورنکردنی» توصیف کرده است.

اوباما در اظهاراتی که پالیتیکو آن را منعکس کرده گفت: «یکی از نگران‌کننده‌ترین مسائل درباره این انتخابات، بیاناتی است که از زبان گزینه اصلی حزب جمهوری‌خواه گفته می‌شود. لازم نیست آنها را تکرار کنم. بچه داخل سالن است.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس فهرستی از اظهاراتی که ترامپ به خاطر آنها سرزنش شده را برشمرد؛ وی گفت ترامپ علاوه بر بی‌احترامی به زنان به اقلیت‌ها، مهاجران و معتقدان به سایر مذاهب هم توهین کرده است. به گفته اوباما ترامپ همچنین افراد معلول را هم مسخره کرده، به نیروهای نظامی آمریکا توهین کرده و به کهنه‌سربازان این کشور ناسزا گفته است.

اوباما گفت: «این، دو موضوع را گوشزد می‌کند. می‌گوید که او آنقدر به خودش نامطمئن است که می‌خواهد خودش را با پایین آوردن دیگران بالا ببرد. به شما توصیه نمی‌کنم چنین شخصیتی را به داخل اتاق خاگدیس راه ندهید.»

ترامپ در فیلمی که روزنامه واشنگتن‌پست روز جمعه منتشر کرده با لحنی مفتخرانه از تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان سخن گفته و عنوان می‌کند: «وقتی آدم ستاره باشد آنها (زنان) اجازه هر کاری را به او می‌دهند.»

 

وی در بخش‌های دیگر این فایل ویدئویی از رکیک‌ترین الفاظ برای توصیف تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان استفاده می‌کند. نامزد انتخابات آمریکا همچنین به یک مورد تلاش ناموفق برای فریب جنسی یک زن اشاره می‌کند./فارس