رییس جمهور روحانی در جمع معلمان با بیان اینکه آموزش زبان‌های خارجی باید متنوع و کیفی شود، گفت: هر زبانی که علم را عمیق‌تر منتقل می‌کند باید بیاموزیم.

 

 

شرق پرس: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار با جمعی از معلمان کشور، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به معنای ایجاد تحرکی بزرگ در جامعه با هدف اسلام و ارزش‌های اسلامی است اما اسلام انقلابی به معنای آن است که اصل را بر انقلاب و مبارزه قرار دهیم و بخشی از اسلام را قبول کنیم که ما را به جهاد و مبارزه دعوت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی تأکید برخی گروهک‌ها بر اسلام انقلابی بود، تأکید کرد: امروز هم ما این مشکل را داریم در همین راستا باید کتاب‌های مطهری را بازخوانی کنیم.

 

 

خلاصه اظهارات رئیس جمهور در جمع معلمان:

 

-رییس جمهور با بیان اینکه آموزش زبان‌های خارجی باید متنوع و کیفی شود، گفت: هر زبانی که علم را عمیق‌تر منتقل می‌کند باید بیاموزیم.

 

-ببینید امروز با زبان انگلیسی چه شغل بزرگی در زمینه آی‌تی در هند به‌وجود آورده‌اند.

 

-ما باید زبانی را یاد دهیم که در کنارش علم، راحت‌تر به دست آید و شغل بیشتر برای نسل جوان آینده به وجود بیاورد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا تسهیل کند.

 

-مردم خودشان باید انتخاب کنند که چند زبان می‌خواهند بیاموزند.

 

-وقتی در مدرسه‌ای ۹۸ درصد دانش آموزان یک زبان را انتخاب کردند ما که نمی‌توانیم برای آن ۲ درصد معلم دیگری را به کار بگیریم.