هاشمی رفسنجانی با انتقاد از برخی اطلاع رسانی های صداوسیما درباره دانشگاه آزاد گفت: صداوسیما اگر مشکلی از دانشگاه به گوشش برسد؛ در بوق می‌کند، ولی خبرهای اساسی دانشگاه جزو خطوط قرمز صداوسیما است.

 

 

شرق پرس:  آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: هنوز هم می‌بینیم برخی‌ها برای دانشگاه آزاد مزاحمت ایجاد می‌کنند. چند روز گذشته نیز عده‌ای از پایداری‌ها در مجلس شورای اسلامی نشستند و با طرحی که بر اساس آن مصوب رشته‌ها را باید وزارت علوم انجام دهد؛ طوری برنامه ریختند که به نوعی دست دانشگاه را ببندند.

 

وی افزود: در حالی که بر اساس قانون طبق تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بود خودمان کارهایمان را انجام دهیم که البته برای تصویب طرح در مجلس تلاش شد، اما قیدی آورده شده که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوعی را تصویب کرده باشد، دانشگاه آزاد مستثنی است و ما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم، اما با این وجود همچنان کارشکنی‌هایی انجام می‌شود.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر اینها با چند نفر مخالف باشند، شهر را خراب می‌کنند به طوری که شاید آن چند نفر را زیر آوار ببرند.

 

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد هیچ کس سهم و سهامی ندارد و هیچ کس مالک اینجا نیست، عنوان کرد: زمین‌ها و تجهیزات این دانشگاه برای منافع مادی نیست و ما می‌خواستیم این دانشگاه را وقف کنیم تا کسی دست درازی نکند، اما فعلا روند وقف دانشگاه را متوقف کرده‌اند. همانطور که مسجد برای کسی نیست، دانشگاه آزاد هم همینطور است. این دانشگاه در جهت رشد کشور و خدمت به اسلام و اهل بیت است.

 

وی اضافه کرد: البته حسودها و دشمنان انقلاب همیشه در کمین هستند که این موضوع نیاز به حراست دارد و باید کاملا مواظب بود. اینها باید بیایند و ببینند که کسی از دانشگاه آزاد استفاده شخصی ندارد تا وجدانشان راحت‌تر شود. صداوسیما اگر مشکلی از دانشگاه به گوشش برسد؛ در بوق می‌کند، ولی خبرهای اساسی دانشگاه جزو خطوط قرمز صداوسیما است.

 

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر ریاست صداوسیما اظهار داشت: ان‌شاءالله رئیس جدیدی که به صداوسیما آمده است سیاستش عوض شود. اگر همین نمایشگاهی که امروز در حاشیه این مراسم برگزار شد؛ منعکس شود، مردم دانشگاه آزاد را خواهند شناخت./ایلنا