هاشمی رفسنجانی گفت: برخی به اسم انقلابی‌گری سفارت‌خانه‌ای را آتش می‌زنند و مردم را از حج محروم می‌کنند و به عربستان که می‌خواست جلوی حج ما را بگیرند بها نمی‌دهند، درحالی‌که آقا و رهبری انقلابی‌گری را برای ما تعریف کرده‌اند.

 

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که  در سالن اجلاس سران برگزار شد سخنرانی کرد.

مهمترین بخش های سخنرانی او به نقل از فارس به این شرح است:

– از کارهای بسیار ارزشمند دولت روحانی این بود که تحریم‌های طولانی، خطرناک و واقعا کشنده را از جلوی پای ما برداشت اما برخی چشم خود را می‌بندند و دهان خود را باز می‌ کنند و می‌گویند برجام سم مهلک است.
 

– وقتی امام زمان می‌آیند این دنیا مانند کف دست برای افراد از جمله امام زمان قابل شناسایی است

– متاسفانه امروز ما شاهد هستیم که در جهان اسلام به جان یکدیگر می‌افتند و مانند حیوانات وحشی یکدیگر را پاره می‌کنند و می‌خورند و این ناشی از دور شدن از تعلیمات پیامبران است، آنها به اسم خداوند و قرآن خود را منفجر و صدها خانواده را عزادار می‌کنند و فکر می‌کنند کار خوبی را انجام داده‌اند، یکی از سران آنها که اسیر شده بود اعتراف کرد که ما بچه‌ها را از زمان کودکی طوری تربیت می‌کنیم که عاشق کارهای انتحاری باشند.

– بچه‌های ما باید بروند و خارج درس بخوانند و بیایند و معلوم است که باید بروند

– به طور مثال اگر پیامبر اسلام اگر می‌دیدند که سلاح جدیدی در جایی پیدا شده کسانی را می‌فرستادند تا بروند و یاد بگیرند و بیایند و زمانی که اسلام به ایران آمد، به جندی‌شاپور آسیبی وارد نشد.

 
– از کارهای بسیار ارزشمند دولت روحانی این بود که تحریم‌های طولانی، خطرناک و واقعا کشنده را از جلوی پای ما برداشت اما برخی چشم خود را می‌بندند و دهان خود را باز می‌ کنند و می‌گویند برجام سم مهلک است.
 
– هاشمی رفسنجانی با اشاره به محدودیت هواپیماها برای سوختگیری و محدودیت‌های کشتی‌های کشورمان در زمان تحریم یادآور شد: این مسائل سم مهلک بود یا برجام؟ ما با ۴۵۰ بانک در دنیا کار می‌کنیم، البته چند بانک هم هستند که آمریکا در آن سهم دارد و می‌ گوید ما تحریم‌ها را لغو نکرده‌ایم که البته این مسئله هم مربوط به حقوق بشر، تروریسم و فلسطین و لبنان است. البته ما می‌توانستیم آن را هم حل کنیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از امتیازات بسیار بزرگ برجام را یکی از دانش‌هایی دانست که بشریت همواره در صدد تحصیل آن بوده است و بر همین مبنا گفت مسئله گداخت هسته‌ای و جوش هسته‌ای بسیار مهم است و بشریت همواره دنبال این بوده که از قدرت درونی ذرات طوری استفاده کند که خطر نداشته باشد و مشکلات بشر را حل کند.
 

– تا قبل از برجام در اکثر رشته‌های حساس از ایران کسی پذیرفته نمی‌شد اما امروز این مسئله حل شده است، برخی برجام را بی‌خاصیت و سم مهلک می‌دانند لذا این دولت باید فهرست دستاوردهای خود را بیشتر معرفی کند تا این حرف‌ها را نشنود و ما باید کاری کنیم تا دنیا با خیال راحت با ایران تعامل داشته باشد.باید کاری کنیم که ایران در دور دوم دولت روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد و بسیاری از این سم‌پاشی‌ها، اهانت‌ها و هوچی‌گری‌ها برای این است که ما به اینجا نرسیم که این بسیار خطرناک است.

 
-دولت با برجام پایه بزرگی را گذاشت و اگر بنای عوام‌فریبی باشد خیلی حرف‌ها را می‌شود زد.

– معلمان آثار برجام را ببینند و بچه‌های معصوم آن را روشن کنند. البته من نمی‌خواهم بگویم که به صورت جناحی عمل کنیم.

 
 – بسیاری از این سم‌پاشی‌ها، اهانت‌ها و هوچی‌گری‌ها برای این است که ما به اینجا نرسیم که این بسیار خطرناک است.
 

– امروز ایران در جهنمی که در اطرافش قرار دارد در امنیت زندگی می‌کند درحالی‌که همه‌جا آلوده به ناامنی و خونریزی است اما ما در امن زندگی می‌کنیم

– اگر تحریم‌ها نبود امروز در اوج پیشرفت و توسعه قرار داشتیم

–  تحریم‌ها به ما در آن ۸ سال صدمه زد هرچند که برخی‌ها این تحریم‌ها را نعمت می‌دانند.

– برخی به اسم انقلابی‌گری سفارت‌خانه‌ای را آتش می‌زنند و مردم را از حج محروم می‌کنند و به عربستان که می‌خواست جلوی حج ما را بگیرند بها نمی‌دهند، درحالی‌که آقا و رهبری انقلابی‌گری را برای ما تعریف کرده‌اند.

 
وی بر همین اساس به ۵ ویژگی عاقلانه، عالمانه، منصفانه، معتدلانه و قاطعانه بودن اقدام به‌عنوان یک عملکرد انقلابی اشاره کرد و افزود: اگر کسی این‌گونه باشد این کارهای بچه‌گانه را انجام نمی‌دهد و اختلافی ایجاد نمی‌کند که دودش به چشم مردم برود.
 
– باید عین جملات مقام معظم رهبری درباره انقلابی‌گری را در قالب تابلوهایی به بچه‌ها معرفی کرد
 
-نباید از اسلام داعش دربیاید و ما باید طوری عمل کنیم بچه‌های اهل سنت و بچه‌های خودمان فکر این چیزها نیفتند.