تایمز آو اسراییل در ادامه نوشت: چند کامیون که ایران می‌گوید حامل بخش‌هایی از این سامانه است، شامل محفظه و وسیله انتقال سامانه‌های اس 300 در این مراسم و تنها چند روز پس از این که رسانه‌ها اعلام کردند روند انتقال این سامانه به ایران آغاز شده است به نمایش گذاشته شد.

 

 

شرق پرس: جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با روز ارتش از سامانه دفاعی موشکی اس ۳۰۰ رونمایی کرد. این رویداد مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

 

 خبرگزاری ترند نوشت: جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه (امروز)‌ اولین سری از سامانه دفاعی اس ۳۰۰ را که از روسیه خریداری کرده است به نمایش درآورد.

 

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در سخنرنی‌اش به مناسبت روز ارتش در این کشور گفت که نیروهای مسلح قدرتمند در حال دفاع و پشتیبانی از منافع ملی و مرز و بوم کشور و مرزهای سیاسی و فرهنگی هستند.

 

s300-iran5

او ادامه داد: اگر قدرت‌های متکبر و خودخواه و سربازان آن‌ها در منطقه نمی‌توانند چشم طمع به جمهوری اسلامی داشته باشند تنها به دلیل نیروهای مسلح قدرتمند ایران است.

 

رییس جمهوری ایران در این مراسم که هر ساله در روز ارتش و در نزدیکی آرامگاه آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می‌شود تاکید کرد که ایران با اتکا به ارتش قدرتمند خود امروز در منطقه‌ای پرآشوب در امنیت و ثبات به‌سر می‌برد.

 

هم‌چنین روزنامه صهیونیستی تایمز آواسراییل در گزارشی که بوی خشم صهیونیست‌ها از آن به مشام می‌رسد، نوشت: ایران هم‌زمان با بزرگداشت روز ارتش در این کشور از بخش‌هایی از سامانه دفاعی موشکی اس ۳۰۰ که به تازگی از روسیه منتقل شده است، رونمایی کرد. این در حالی است که ماهه است گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی این که آیا مسکو این سلاح پیشرفته را به ایران تحویل می‌دهد یا نه؛ وجود دارد.

 

تایمز آو اسراییل در ادامه نوشت: چند کامیون که ایران می‌گوید حامل بخش‌هایی از این سامانه است، شامل محفظه و وسیله انتقال سامانه‌های اس ۳۰۰ در این مراسم و تنها چند روز پس از این که رسانه‌ها اعلام کردند روند انتقال این سامانه به ایران آغاز شده است به نمایش گذاشته شد.

 

رییس‌جمهور ایران در این مراسم تاکید کرد که هر کس می‌گوید ایران به قدرت سخت نیاز ندارد ساده است و با قدرت نظامی است که هیچ کشوری نمی‌تواند چشم طمع به ایران داشته باشد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: سامانه دفاعی موشکی اس ۳۰۰ ساخت روسیه یکی از پیشرفته‌ترین نوع این سلاح‌ها در جهان است که دارای برد طولانی برای دفاع در برابر هواپیما و موشک است.

 

اسراییل در سال‌های گذشته به سختی تلاش کرد تا مانع از فروش سامانه اس ۳۰۰ به ایران شود که به گفته کارشناسان می‌تواند هرگونه پتانسیل حمله اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران را از بین ببرد. برخی مقامات نیز نگرانند این سامانه در اختیار حزب الله لبنان قرار گیرد که به طور قطع قدرت هوایی اسراییل را در منطقه به چالش خواهد کشید.

 

خبرگزاری اخبار ملی اسراییل نیز ضمن پوشش خبر نمایش سامانه اس ۳۰۰ در ایران گزارش داد: جمهوری اسلامی با اعلام دریافت این سامانه دفاعی ضد هوایی ساخت روسیه آن را یک دست برتر در مقابل قدت‌های مستبد و خودخواه منطقه دانست.

 

این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش خود به انتشار بخش‌هایی از سخنان حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در مراسم روز ارتش در این کشور که در آن این سامانه اولین بار به نمایش گذاشته شد پرداخت.

 

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز ضمن انتشار تصاویری از این سامانه موشکی به انتشار خبر رونمایی از آن در مراسم امروز پرداخت.

 

ایران ابتدا در سال ۲۰۰۷ قرارداد خرید پنج سامانه اس ۳۰۰ را با روسیه امضا کرد اما سه سال بعد رییس‌جمهور وقت روسیه تحت فشارهای رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌الملل به این بهانه که این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اجرای قرارداد را به حالت تعلیق در آورد. اما ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در ابتدای سال ۱۳۹۴ با صدور حکمی ممنوعیت انتقال این سامانه دفاعی به کشورمان را لغو کرد. از آن پس رایزنی‌ها در خصوص اجرای دوباره این قرارداد و تحویل اس ۳۰۰ به ایران با شرایط جدید آغاز شد.