الینا فروتن کودک 6 ساله گرگانی 10 روز پیش برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد ولی پس از عمل به هوش نیامد.

ورود دادستانی به پرونده پزشکی دختر 6 ساله گلستانی

 

 

شرق پرس: رئیس دادگستری کل استان گلستان در خصوص پرونده الینا فروتن دختر شش ساله گرگانی که بر اثر قصور یا خطای پزشکی به کمای عمیق رفته است، گفت: دادستان گرگان به عنوان مدعی العموم وارد پرونده شده و با خاطیان درصورت عمدی و یا سهوی بودن کار مطابق قانون برخورد می شود.

 

هادی هاشمیان روز پنجشنبه هنگام حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: این پرونده جنبه عمومی هم دارد و حتی اگر خانواده شاکی رضایت دهد بازهم از جنبه عمومی موضوع مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: برابر اطلاعات واصله پدر الینا فروتن شکایت نامه خود را تنظیم کرده اما هنوز به دادگستری ارایه نداده است لذا به دادستان گرگان ابلاغ کرده ام که همکاران دستگاه قضا، راسا وارد این مساله شوند.

 

رئیس دادگستری کل گلستان ادامه داد: اگر عمدی در کار پزشکی بوده که این پرونده شاکی خصوصی دارد لذا می تواند قصاص صورت گیرد و اگر مساله سهوی رخ داده باشد از لحاظ جنبه عمومی، مدعی العموم شاکی خواهد بود.

 

هاشمیان گفت: برای دستگاه قضایی در جریان رسیدگی به این پرونده فرقی نمی کند که پرستار، پزشک و یا رئیس بیمارستان و کادر درمانی باشند، زیرا جان یک فرد و سلامت او برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر فردی برای مداوا به پزشک و بیمارستان مراجعه می کند، انتظار است که سالم به خانه برگردد نه آن که چنین مشکلی برای فرد و یا خانواده و اطرافیان او ایجاد شود.

 

وی افزود: معتقدیم اگر بر فرض محال پزشک متخصص در استان نبود، می توان بیمار را به استان های دیگر جهت عمل منتقل کرد نه آن که پزشکی بخواهد این کار را انجام دهد که در روند اجرای عمل چه سهوی و یا عمدی قصوری از وی سر بزند تا باعث سلب اعتماد مردم از جامعه پزشکی شود.

 

هاشمیان تصریح کرد: متاسفانه در چند پرونده دیگر نیز اقدام های خوبی از سوی جامعه پزشکی استان گلستان انجام نشده است و شاهد چند مورد از این نابسامانی ها در دستگاه های پزشکی بوده ایم.

 

به گزارش ایرنا ‘الینا فروتن’ کودک ۶ ساله گرگانی ۱۰ روز پیش برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد ولی پس از عمل به هوش نیامد.

 

دو روز قبل و در همین پیوند پدر الینا به خبرنگار ایرنا گفت که با وجود وضعیت نامناسب فرزندم و نگرانی خانواده هنوز پاسخ روشنی در خصوص علت و چگونگی کمای شدید و همچنین نتیجه اقدامات پزشکی به ما داده نشده است.

 

حسین فروتن بیان داشت: برخی از عوامل بیمارستان اظهار می دارند رگ تنفسی فرزندم بریده شده ولی برخی دیگر از پرستاران استفاده زیاد از داروی بیهوشی را عامل اصلی کما عنوان می کنند و در این بین نمی دانم سرنوشت فرزندم به کجا خواهد انجامید.

 

وی تصریح کرد: آنچه بیش از وضعیت فرزندم، من و خانواده ام را آزار می دهد پاسخگو نبودن مسوولان بیمارستان است تا لااقل بدانم علت اصلی به کما رفتن فرزندم چه بوده و یا اینکه وضعیت نهایی بیمار چه خواهد شد.

 

فروتن که به شغل آزاد و فعالیت ساختمانی مشغول است ضریب هوشی فرزندش را ۳ اعلام و خاطرنشان کرد: راضی به رضای خدا هستم و برای هر پیش آمدی آمادگی دارم اما باید شرایط به گونه ای پیش برود که این مسائل و اشتباهات برای دیگر کودکان بی گناه رخ ندهد.

 

در همین رهگذر گفته می شود صبح امروز پنجشنبه الینا دچار مرگ مغزی شده است و احتمال برگشت وی به زندگی بسیار ضعیف است.