در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که دو نفر با راه اندازی دفتر زیارتی و ثبت نام عتبات عالیات با دریافت وجه نقد برای صدور ویزا در کمتر از یک ماه و خلف وعده در این خصوص از شهروندان کلاهبرداری کرده اند.

 

 

شرق پرس: اعضای یک باند کلاهبرداری که در پوشش ثبت نام عتبات عالیات از۵۰ نفر از شهروندان به مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس آگاهی شهرستان فردیس شناسایی و دستگیر شدند.
 
سرهنگ ایوب احمدی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اظهار داشت: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس آگاهی و اظهار شکایت مبنی بر اینکه از سوی دونفرکه اقدام به ثبت نام عتبات عالیات می کردند مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.  
 
وی افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که دو نفر با راه اندازی دفتر زیارتی و ثبت نام عتبات عالیات با دریافت وجه نقد برای صدور ویزا در کمتر از یک ماه و خلف وعده در این خصوص از شهروندان کلاهبرداری کرده اند.  
 
با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله اقدامات اطلاعاتی جهت شناسایی و دستگیری افراد کلاهبردار آغاز شد و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان ، اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی منزل متهمان را شناسایی و پس از ورد به دفتر مذکور در بازرسی از آن جا تعداد ۳۹ جلد گذرنامه و مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال وجه نقد کشف کردند.  
 
سرهنگ احمدی خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر راه اندازی دفتر ثبت نام عتبات عالیات به صورت غیر قانونی اعتراف کرده و اذعان داشتند که با این روش از ۵۰ نفر از شهروندان مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.  
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در خاتمه به شهروندان هشدار داد: چنانچه قصد عزیمت به کربلای معلی و عتبات عالیات را دارند فقط از دفاتر مجاز اقدام به ثبت نام کنند و در صورت ثبت نام از طریق سایت های اینترنتی صرفا از سایت هایی که به صورت رسمی اعلام شده است (سماح) ثبت نام اربعین را انجام دهند./ میزان