آملی لاریجانی گفت : من به رییس مجلس می گویم که در محضر نمایندگان به رییس قوه تهمت زدندشما اظهار تاسف نکردید البته شنیدم که در مجلس نبوده ولی بعدش که بوده؟ من به حول قوه الهی راهم را حرکت می کنم و به شماها هیچ نیاز ندارم.

آملی‌لاریجانی: لغو سخنرانی یک نماینده مهم‌تر بود یا پخش یک شایعه درباره رییس قوه قضاییه

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه پس از رویدادهای اخیر مطالبی را مطرح کردند که در ادامه مهم ترین آن آمده است:

 

➖من این روزها سوالات عجیبی در ذهنم است. بعد از قضایایی که در مشهد رخ داد دادستان مشهد تصمیمی گرفت. من قضاوت نمی کنم که تصمیمش غلط یا درست است. دادستان مشهد سابقه طولانی دارد و موضوع را ارجاع دادم به معاون اول قوه قضاییه تا رسیدگی کند.

➖ من از رییس‌جمهور سئوالم این است که نامه به من نوشتند و به میدان آمدند و این دادستان شجاع را متخلف احراز کردند که برخلاف اصول قانون اساسی عمل کرده؛ خب باید رسیدگی کنیم که چنین نامه ای را  نوشتند و ما هم رسیدگی می کنیم.

➖آیا اینکه برای حفظ حقوق اساسی مردم این اقدام را کرده اند و آیا این قانون اساسی نسبت به رییس قوه مجریه نیست این تهمت هایی که به رییس قوه زدند را پیگیری و از رییس قوه حمایت کنید.  

➖لغو سخنرانی یک نماینده مهم تر بود  یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رییس قوه و به صورت گسترده. شما موظف نبودید برای مسئولیت قانون اساسی دفاع کنید؟ قانون اساسی برای شما فقط برای یک طیف است؟ شما برای یک لغو  سخنرانی گفتید مایه شرمساری است، اما نماینده‌ای از  فراکسیون امید با کما ل وقاحت از پشت تریبون رییس قوه را متهم کرده که هزار میلیارد را به حساب شخصی ریخته است که صدرصد دروغ است این مایه شرمساری نیست من گلایه از رییس مجلس دارم دیروز در سخنرانی اظهار تاسف کردند ولی گفته قضاوت نمی کنم.

➖من به رییس مجلس می گویم که  در محضر نمایندگان به رییس قوه تهمت زدندشما اظهار تاسف نکردید البته شنیدم که در مجلس نبوده ولی بعدش که بوده؟ من به حول قوه الهی راهم را حرکت می کنم و  به شماها هیچ نیاز ندارم.

➖به دنبال همین بحث‌ها گفتند مقام معظم رهبری هم از رییس قوه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رییس قوه را نمی پذیرند در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم.

➖به دروغ گفتند که رهبری می‌خواهند آیت الله جنتی را به عنوان رییس قوه انتخاب کنند که رهبری خنده‌شان گرفت که این دروغ‌ها را از کجا می‌آورند؟