آیت الله جوادی آملی در دیدار با دکتر عارف با ذکر این مطلب که وجود این همه بیکار برای جمهوری اسلامی ننگ است، گفت:‌ کشوری که دارای این همه منابع مالی، خاکی و زیرزمینی و نیروی انسانی مرغوب است چرا باید علف خود را از برزیل وارد کند؟

 آیت الله جوادی آملی: وجود این همه بیکار موجب ننگ است

 

شرق پرس: این مرجع تقلید در دیدار با محمدرضا عارف گفت: مردم در دایره معرفت اسلامی ستون دین تلقی می‌شوند و امام علی (ع) نیز در نامه خود به مالک اشتر به این مسئله به روشنی اشاره کرده است.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: فرهنگ اسلامی فرهنگ حیات ابدی است و فرهنگی نیست که بگوید که انسان با مرگ از بین می‌رود بلکه انسان مرگ را هضم می‌کند و با این رویکرد باید به همه امور نگاه کرد و برای ابدیت تلاش کرد.

 

وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که برخی افراد منیت‌های شخصی خود را بر صلاح عمومی کشور مقدم می‌دارند در حالی که باید ببینیم مردم ما در چه وضعیتی زندگی می‌کنند و مشکلات آن‌ها را رفع کنیم زیرا مردمی که جیب آن‌ها خالی است فقیر هستند یعنی ستون فقرات آن‌ها شکسته و باید برای ساختن کشور تلاشی همه جانبه داشت و از منیت‌ها دوری کرد.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: قرآن کریم بیان می‌کند که مال گرچه مهم نیست ولی اصل آن لازم است زیرا مال ستون فقرات جامعه دینی است. به همین خاطر باید از نظر اقتصادی مردم را تأمین کرد.

 

وی با اشاره به مفهوم غیرت در معارف اسلامی گفت: یکی از بحث‌هایی که در غیرت وجود دارد مفهوم غیرزدگی است؛ غیرزدگی به این معنی است که نه دیگران را در مرزهای خود راه بدهیم و اجازه نفوذ به آن‌ها بدهیم و نه اینکه در امور دیگران سرک بکشیم.

 

وی تصریح کرد: ملت غیرتمند ملتی است که نه راه دیگران را می‌بندد و نه خود به بیراهه می‌رود و نه اجازه نفوذ به بیگانگان می‌دهد. باید خود را به خوبی بشناسیم و براساس هویت خود توسعه کشور را بنا بنهیم.

 

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که وجود این همه بیکار برای جمهوری اسلامی ننگ است، گفت:‌ کشوری که دارای این همه منابع مالی، خاکی و زیرزمینی و نیروی انسانی مرغوب است چرا باید علف خود را از برزیل وارد کند؟ وقتی که علف از نیم کره جنوبی به کشور ما وارد می‌شود مشخص است که قیمت لبنیات و گوشت در کشور ما به چه اندازه می‌شود. نباید منتظر معجزه باشیم چون کشور با معجزه اداره نمی‌شود. وقتی که اسکله‌های ما دروازه ورود کالاهای انبوه خارجی است چگونه می‌توانیم صنعت، اقتصاد و رکود را مدیریت کنیم.

 

آیت‌الله جوادی‌آملی در پایان با ذکر این مطلب که وجود رهبر خوب برای اجتماع لازم است، گفت: وجود یک رهبر آگاه نیمی از کار است، مردم و مسئولان باید با هم متحد شوند و با هم جامعه را بسازند و از رهبر تبعیت داشته باشند. نمایندگان جدید مجلس باید منیت‌ها را کنار بگذارند و با دولت و قوه قضائیه و مردم و مسئولان هماهنگ باشند. مردم با حضور در صحنه به وظیفه خود عمل کردند حال نوبت شماست که به وظیفه خود در قبال آن‌ها عمل کنید./ایسنا