رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه انتظار می رفت سکان دستگاه فرهنگی کشور در دستان فردی قرار گیرد که سابقه فعالیت در این حوزه را داشته باشد، افزود: سوابق امنیتی برخی افراد پیشنهادی بر سوابق مرتبط با حوزه وزرات‌خانه معرفی شده می‌چربد.

 

 

شرق پرس: رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نمایندگان از روحانی به دلیل معرفی وزرای غیرتخصصی گلایه دارند، گفت: به همین دلیل احتمالاً ۲ وزیر پیشنهادی رأی نمی‌آورند.

 محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با تسنیم «پویا»، با اینکه برخی از نمایندگان از رئیس‌جمهور به دلیل پیشنهاد ۳ وزیری که در حوزه‌های کاری معرفی شده تخصص لازم را  ندارند، گلایه‌ دارند، گفت: نمایندگان معتقدند امروز دغدغه مردم، دغدغه معیشتی و اقتصادی است و باید در وزارت‌خانه‌های مربوطه تغییراتی ایجاد می‌شد نه اینکه اولویت در تغییرات کابینه به مباحث فرهنگی اجتماعی داده می‌شد.

وی با بیان اینکه وزرای معرفی شده به مجلس در آن حوزه‌های مربوطه هیچ تخصصی ندارند، ادامه داد: برخی از نمایندگان نیز از بابت این موضوع از حجت‌الاسلام روحانی گلایه دارند و احتمال اینکه حداقل به ۲ وزیر پیشنهادی  به همین دلیل رأی اعتما ندهند، وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه انتظار می رفت سکان  دستگاه فرهنگی کشور در دستان فردی قرار گیرد که سابقه فعالیت در این حوزه را داشته باشد، افزود: سوابق امنیتی برخی افراد پیشنهادی بر سوابق مرتبط با حوزه وزرات‌خانه معرفی شده می‌چربد.

زاهدی با بیان اینکه مصلحت کشور اقتضا می‌کند افرادی با سابقه امنیتی در دستگاه فرهنگی کشور حضور نداشته باشند، اظهار کرد: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه روز سه‌ شنبه ۱۱ آبان رأی اعتماد به وزرا باید  به این سئوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ دهد که قطعاً پاسخ‌های وی  موثر در جذب و جلب رأی نمایندگان است.