در نامه احمدی نژاد به دبیرکل جدید سازمان ملل آمده است : سلطه گران که خود عامل اصلی مشکلات جهانند، به اندازه کافی اختیارات و نفوذ دارند و اگر خدای ناکرده دبیرکل نیز تحت اراده آنان قرار گیرد، چیزی از هویت اصلی سازمان باقی نخواهد ماند.

 

شرق پرس: احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم با ارسال نامه ای به دبیرکل جدید سازمان ملل ، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای افزایش کارامدی سازمان ملل پیشنهادها و راه کارهای مهمی را به وی ارائه کرد.

 

در بخشی از این نامه می خوانیم:

 

دبیرکل در واقع باید برامده از آراء ملت ها و دولت ها و تنها نماینده مشترک آنان در این سازمان باشد و ماموریت هایش را تحت نظر مجمع عمومی و با تکیه بر قدرت آن مجمع که نماینده قدرت ملت هاست ، به انجام برساند. لیکن با کمال تاسف و در اثر برتری جویی برخی اعضاء و سوء استفاده آنان از اساسنامه ، این جایگاه رفیع مخدوش شده است .

 

سلطه گران که خود عامل اصلی مشکلات جهانند، به اندازه کافی اختیارات و نفوذ دارند و اگر خدای ناکرده دبیرکل نیز تحت اراده آنان قرار گیرد، چیزی از هویت اصلی سازمان باقی نخواهد ماند.

 

دبیرکل در واقع رئیس جمهور جهان و نماینده همه ملت ها در دفاع از حقوق آنان و پیشبرد اهداف مترقی سازمان است و باید بالاترین جایگاه را در مناسبات جهانی داشته و تکیه اصلی او بر قدرت ملت ها بوده و از توان جمعی ملت ها برای انجام ماموریت هایش استفاده نماید.