مردی که با همکاری همسر و برادرش و طعمه کردن زن جوان خود از کارگران افغانی زورگیری می کرد دستگیر شد

 

 

به گزارش شرق پرس معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با پخش کردن شماره همسرش میان کارگران افغان آنان را به محل قرار کشانده و با همراهی برادرش اقدام به زورگیری از آنان کرده بود خبر داد.

 

 

در پی وقوع سرقت‌هایی مشابه یکدیگر که طی آن افرادی تحت پوشش مأمور اقدام به زورگیری از شهروندان کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در جریان تحقیقات اظهارات تعدادی از شکات و مالباختگان حکایت از آن داشت که این افراد طی تماس با یک شماره تلفن همراه مشترک به شماره معلوم، قصد ملاقات با خانمی جوان را در محدوده بزرگراه آیت الله کاشانی را داشتند اما در جریان ملاقات آنها با این خانم جوان، ناگهان سرنشینان دو خودروی سواری مزدا ۳ سفید و سوناتا مشکی، به آنها مراجعه کرده و خود را مأمور معرفی و در ادامه به بهانه ایجاد مزاحمت برای بانوان آنها را دستگیر و نهایتا اقدام به زورگیری از آنان کرده بودند.

 

یکی از مالباختگان که با مراجعه به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض اقدام به طرح شکایت کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش، طی تماس با این شماره به صورت تلفنی با خانمی آشنا شدم. در همان تماس اول، با این خانم قرار ملاقات گذاشتم و قرار شد تا یکدیگر را در جایگاه پمپ بنزین بزرگراه شهید آیت الله کاشانی ملاقات کنیم، در روز ملاقات این خانم جوان به محل قرار ملاقات آمد اما هنوز دقیقه ای از ملاقات ما نگذشته بود که یک دستگاه خودرو مزدا ۳ سفید رنگ با دو سرنشین به ما نزدیک شد و سرنشنیان خودرو خود را مأمور معرفی کردند و در ادامه در خصوص ارتباط من با این خانم سؤال کردند که ناگهان خانم جوان عنوان کرد که من برای او مزاحمت ایجاد کرده‌ام. به بهانه ایجاد مزاحمت آنها مرا سوار ماشین خود کرده و مرا تهدید به بازداشت و زندان کردند. نهایتا آنها پس از سرقت وجوه نقد همراه بنده و همچین برداشت وجوه نقد داخل حساب‌های عابر بانکم مجموعا مبلغ یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند.

 

 

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از تعدادی از شکات و مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان پرونده عمده سرقت‌های تحت پوشش خود را در محدوده بزرگراه آیت الله کاشانی و در نزدیکی پمپ بنزین این بزرگراه انجام می‌دهند، لذا ضمن هماهنگی با کلانتری ۱۴۰ باغ فیض، محل تردد متهمان تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان و مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض قرار گرفت.

 

 

در تاریخ ۱۱ اسفندماه پارسال کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی و تیم تجسس کلانتری ۱۴۰ موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سوناتا مشکی با دو سرنشین جوان شدند، خودرو مورد نظر تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت تا نهایتا سرنشیان آن در زمان ارتکاب جرم و اقدام به زورگیری و جعل عنوان مأمور، به همراه یک خانم جوان دستگیر و هر سه نفر برای ادامه تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.

 

 

با آغاز تحقیقات از متهمان مشخص شد که دو برادر به‌نام‌های “سعید” و “مهدی” به همراه همسر مهدی به نام “ناهید”، به شیوه طعمه‌گذاری اقدام به زورگیری و سرقت‌های تحت پوشش مأمور کرده‌اند بنابر اعترافات صریح ناهید، آنها در طی یک سال گذشته اقدام به ده‌ها فقره زورگیری به همین شیوه و شگرد داشته‌اند.

 

 

در ادامه تحقیقات مشخص شد که مهدی پیش از این شماره تلفن همراه مذکور را در میان کارگران فصلی و به ویژه کارگران افاغنه پخش کرده و در ادامه زمانی که افرادی با این شماره تماس می گرفتند، با برنامه‌ریزی از پیش انجام شده آنها را به محل ملاقات با ناهید در پمپ بنزین بزرگراه آیت الله کاشانی می کشاندند؛ در ادامه، مهدی و سعید با خودروهای مدل بالایی که سعید از محل کار خود در یک نمایشگاه فروش خودرو تهیه می کرد تحت عنوان مأمور و بازداشت افراد، طعمه‌های خود را سوار ماشین کرده و پس از زورگیری و سرقت تمامی وجوه نقد همراهشان آنها را در حاشیه بزرگراه از ماشین پیاده می‌کردند و اطمینان داشتند که این افراد در خصوص سرقت پول هایشان طرح شکایت نخواهند کرد.

 

 

به گزارش ایسنا، براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأکید بر این موضوع که در این پرونده صرفا به ارتکاب جرایم متهمان رسیدگی می‌شود، گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده است.

 

 

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

استفاده از همسر برای زورگیری+عکس

 

 

 

 

ایسنا