علی مطهری در دانشگاه شریف گفت: درميان لاريجانی ها علی لاریجانی از همه بهتر است و گاهی منصف است اما [آیت الله] صادق[آملی لاریجانی] تحمل انتقاد ندارد و تا به حال دو بار عليه من اعلام جرم كرده است

اظهارات علی مطهری درباره لاریجانی ها دانشگاه شریف

شرق پرس: برنامه روز دانشجو در بعضی دانشگاه های کشور برگزار شده و تعداد زیادی از دانشگاه ها نیز در تدارک برگزاری این مراسم هستند. دانشگاه صنعتی شریف نیز میزبان مطهری، مازنی و حجت شریفی است.

به گفته خبرنگاران حاضر در این جلسه، نکات مهم مطرح شده در این سخنرانی‌ها در ادامه می‌آید:

علی مطهری در این مراسم گفت:

-درمیان لاریجانی ها علی لاریجانی از همه بهتر است و گاهی منصف است اما [آیت الله] صادق[آملی لاریجانی] تحمل انتقاد ندارد و تا به حال دو بار علیه من اعلام جرم کرده است. همنشینی با من در علی لاریجانی اثر کرده که گاهی منصف تر است.(خنده)

-صادق لاریجانی هم فرد کم تحملی است و طاقت انتقاد ندارد و اعلام جرمی که در رابطه با صادقی داشت بجا نبود. باید به نمایندگان مجلس می‌گفت که جریان این حساب اینطوری که گفته می‌شود نیست که البته واقعا هم اینگونه نیست.

-اقدام برای بازداشت صادقی را نمی‌توان گفت برنامه ریزی شده است ممکن است یک نفر شاکی خصوصی داشته باشد انتقاد ما نسبت به نوع برخورد بود.

– علی لاریجانی باید کار قوه قضاییه در جلب نماینده مردم را محکوم می کرد، شاید نطقش منصفانه تر بود.

-وقتی به خاطر قتل “ستار بهشتی” وزیر را به مجلس خواستم برخی نماینده ها می گفتند به مخالف که جایزه نمی دهند! مگر باید مخالف را زد و کشت؟

-اگر شاه فقط سلطنت می کرد نه حکومت و به قانون اساسی مشروطه وفادار بود تا سال ها می توانست حکومت کند.

-اگر پدرم الان بود با خیلی از شرایط مثل رد صلاحیت‌ها مخالفت می‌کرد، حصر خلاف قانون اساسی است و ما نمی‌توانیم کسی را اینگونه حصر کنیم اگر شهید مطهری هم بود قطعا با حصر مخالفت می‌کرد.

-کروبی آدم صاف و روراستی بود شجاعت و مردانگی‌اش هم خوب بود، در مجلس ششم جلوی خیلی از مسائل ایستاد و خودش را فدا کرد. در قضایای اخیر هم احساس می‌کرد در انتخابات تقلب شده که البته من چنین اعتقادی ندارم، وی پای اعتقاداتش ایستاد و حالا هم چوب اعتقاداتش را می‌خورد.

-در مورد مینو خالقی هم اقداماتی کردیم که احتمال دارد راه برای حضور وی در مجلس باز شود. شورای نگهبان قبل از رای مردم می‌تواند رد صلاحیت کند.

-تلاش‌های عارف در مجلس پشت صحنه است و دیده نمی‌شود. تلاش‌های خوبی هم داشته اگر چه ظهور و بروزی نداشته است. عارف کمتر موضع می‌گیرد یا نامه‌ای را امضا می‌کند برعکس من که اگر ببینم ظلمی شده و نگویم خفه می‌شوم.

-ردصلاحیت اگر سلیقه‌ای باشد با حقوق فرد یا مردم سازگار نیست، نمی‌شود گفت بازداشت خبرنگاران همه بی مورد و برای ایجاد خفقان است، نگاه برخی از ما برای حفظ نظام درست نیست. همه مردم نظام را دوست دارند. نظام واقعا در خطر نیست. سال ۸۸ هم یک عده ترسیدند و برخورد نظامی کردند ولی اگر اجازه می‌دادند اینها تجمع کنند هیجان پایین می‌آمد و خیلی از مسائل رخ نمی‌داد.

-ما نباید در دام ترامپ قرار بگیریم. اینکه برجام را نقض می‌کنند یعنی برجام مثبت بوده است آنها می‌خواهند کاری کنند ایران برجام را نقض کند، نقض برجام به ضرر آمریکاست.

-کسی تاکنون به آمریکا اعتماد نکرده، همه ما آمریکا را می‌شناسیم، اما نباید در دام ترامپ قرار بگیریم، چرا که آنها دنبال کاری هستند که برجام را لغو کنند.

– احساس من این است که برنامه آنها نقض برجام است و ما باید صبر کنیم که اگر بناست برجام لغو شود خود آنها این کار را انجام دهند

جام