آیت الله موسوی بجنوردی عضو شورای عالی قضایی در دوران امام خمینی ره سخنان منتشرشده آیت‌الله منتظری را ناشی از اطلاعات غلطی دانست که مغرضانه به ایشان منتقل شده است.

 

 آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی در گفت‌وگو با «جماران»، مطالب منتشرشده از بی‌بی‌سی طی روزهای اخیر را غلط و کاملا مغرضانه دانست و تأکید کرد: شورای عالی قضایی کاملا مستقل و غیر قابل نفوذ بود و در آن، تصمیمات همیشه به رأی گذاشته می‌شد و ملاک، اکثریت بود.

وی با ابراز این عقیده که نظام شورایی در امر قضا از نظام فعلی که یک فرد در آن تصمیم می‌گیرد به مراتب بهتر است، گفت: آیت‌الله موسوی اردبیلی هیچگاه مخالف عقیده‌اش عمل نکرد و همیشه شجاعت ابراز عقیده داشت.

آیت الله موسوی بجنوردی در ادامه گفت: سخنان آیت‌الله منتظری ناشی از اطلاعات غلطی بوده که مغرضانه به ایشان منتقل شده بود، همانگونه که بعدا بسیاری از آنها برای ایشان هم معلوم شد.

وی با تأکید بر اینکه منافقین رذل‌ترین و‌ خشن‌ترین گروه بودند که به محاربه اقدام کرده بودند و احمقانه به آغوش صدام پناه برده بودند، گفت: من نمی‌دانم که انتشار سخنان آیت‌الله منتظری در روزهایی که منافقین جلاد و آدم‌کش آلت دست حکام سعودی شده‌اند و عملا در صدد احیای جریان نفاق هستند از کدام پشتوانه عقلی، ملی و شرعی برخوردار است.

آیت‌الله موسوی بجنوردی در پایان، سخنان منتشرشده از آیت الله منتظری را  آمیخته و مملو از سخنان غلط و پیش‌داوری دانست و با اشاره به اتهاماتی که در این سخنان به مرحوم یادگار امام وارد شده بود، تأکید کرد: مرحوم حاج احمد آقا پاک‌ترین و مهربان‌ترین شخصیت سیاسی در دوره خود بود و آنچه درباره ایشان مطرح شده با هیچ معیاری سازگار نیست.