با وجود آن‌که برای نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات بین ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی توافق شده، اما در عمل شرکت‌های هواپیمایی بی توجه به این مسئله مانند سال‌های گذشته با راهکاری به نام "چارتر" بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری در ایام اربعین حسینی را نابسامان کرده‌اند.

 

شرق پرس: مقایسه نرخ توافق شده بلیت پرواز عتبات عالیات برای اربعین امسال با نرخ‌های سال گذشته نشان می‌دهد قیمت پرواز به نجف و بغداد تا ۳۰ درصد گران شده، ضمن آن‌که مانند سال‌های اخیر ایرلاین‌ها یک ماه مانده به ایام اربعین حسینی به نابسامانی بازار دامن زده‌اند.

 انجمن شرکت‌های هواپیمایی روز گذشته نرخ جدید بلیت پرواز عتبات عالیات را که حاصل برگزاری جلسات متعدد ایرلاین‌های داخلی با سازمان هواپیمایی کشوری را اعلام کرد. بر این اساس برای بازه زمانی ۲۳ آبان‌ماه تا ۵ آذر سال جاری نرخ بلیت پرواز تهران-نجف-تهران و مشهد -نجف-مشهد به ترتیب یک میلیون و ۱۰۰ هزار و یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد-بغداد نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

مقایسه نرخ های جدید با نرخ‌های سال گذشته حکایت از افزایش ۱۶ درصدی قیمت بلیت پرواز تهران-نجف- تهران و رشد حدود ۳۰ درصدی نرخ پرواز تهران-بغداد-تهران دارد. سال گذشته نرخ بلیت دو مسیر پروازی رفت و برگشت تهران-نجف ۹۵۰ هزار تومان و رفت و برگشت تهران-بغداد ۸۵۰ هزار تومان بود.

نرخ بلیت پرواز مشهد-نجف-مشهد و مشهد-بغداد-مشهد در اربعین سال گذشته به ترتیب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. مقایسه نرخ‌های امسال با نرخ بلیت پروازهای پارسال حاکی از آن است که بلیت رفت و برگشت مشهد-نجف ۱۲.۵ درصد و رفت و برگشت مشهد-بغداد ۲۲.۷ درصد گران شده است.

با وجود آن‌که برای نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات بین ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی توافق شده، اما در عمل شرکت‌های هواپیمایی بی توجه به این مسئله مانند سال‌های گذشته با راهکاری به نام “چارتر” بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری در ایام اربعین حسینی را نابسامان کرده‌اند.

سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی سال گذشته در چنین روزهایی با اشاره به این‌که سال گذشته (۹۳) بلیت پرواز تهران-نجف-تهران بین یک میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون ۲۰۰هزار در اختیار مردم قرار می‌گرفت به تسنیم گفته بود: طی سال‌های اخیر در حق مردم اجحاف می‌شد و دلالان بلیت‌های این پرواز را با چند برابر قیمت واقعی می‌فروختند./تسنیم