در افشاگری کریمی قدوسی نماینده مشهد آمده است: ظریف گفت من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم و به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم...

 

شرق پرس: طی هفته جاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای توضیح موضوعاتی حول محور برجام در جلسه کمیسیون امنیت حضور پیدا کرده بود و پس از آن جلسه حتی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی در مورد بیان جزئیات آن خودداری کرد و بیان داشت که اظهارات ظریف در جلسه محرمانه بوده و اخلاقی نیست که آنها را اطلاع رسانی کنیم.

 

این در حالیست که امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد بخشی از اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده در اختیار برخی از خبرنگاران قرار می‌داد.

 

رئوس سخنان ظریف در این جلسه که از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی به شرح ذیل است:

 
– من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم
 
– به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم
 
– اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم
 
– می‌پذیرم اشتباه کردم
 
– مسئولیت آن را می‌پذیرم
 
– ما با صحبت و قول آقای کری اظهار نظر کردیم
 
– این اشتباه بزرگی بوده که من کردم
 
– به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است»
 
– قبلا جان کری وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم

 

 واکنش قاسمی به سخنان منتسب به وزیر امور خارجه

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اظهارات کریمی قدوسی اظهار داشت:


-نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشتند و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است.


-چنین اقدامی ناروا و دور از شوون اخلاقی است که تمامی ما باید به آن متخلق و پایبند باشیم.


-نقل قول مطالب صحیح از جلسات محرمانه هم بر خلاف مصالح و امنیت ملی کشور است؛ حال آنکه نقل قول های نادرست ،صد درصد خلاف اخلاق و مصالح کشور و نظام تلقی می شود.