حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی (عادل الجبیر) از عربستان خواست تا در امور داخلی عراق دخالت نکند

 

نخست وزیر عراق از سعودی ها خواست مشکلاتش با ایران را به دور از عراق حل کند.

عصرایران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی (عادل الجبیر) از عربستان خواست تا مشکلات خود با ایران را به دور از عراق حل و فصل کند و در امور داخلی عراق نیز دخالت نکند.

“عادل الجبیر” وزیر امور خارجه عربستان سعودی دوشنبه ۶ دی‌ماه در یک کنفرانس مشترک به همتای اردنی خود، “حشد الشعبی” را یک تشکل فرقه‌ای دانست که به فرمان افسران ایران فعالیت می‌کند.

همچنین “ابراهیم الجعفری” وزیر خارجه عراق درباره حضور نیروهای داوطلب شیعه عراق در سوریه گفت: دولت عراق نمی‌تواند مانع حضور نیروهای نظامی حشد الشعبی در جنگ دولت سوریه باگروه های مسلح شود.

هم اکنون نیروهای داوطلب شیعه عراقی در کنار حکومت بشار اسد علیه مخالفان مسلح و گروه های مسلح و تروریستی می‌جنگند.

جعفری در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه افزود: قانون اساسی عراق اجازه دخالت سیاسی و نظامی در امور دیگر کشورها را به کسی نمی‌دهد.

وزیر خارجه عراق همچنین درباره حضور نیروهای حشد الشعبی عراق در سوریه یادآور شد که قانون اساسی سفر شهروندان به هیچ کشوری را منع نکرده است.