آیت الله جوادی آملی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن گفت: این سفارش دین است که مبادا خون بی گناهی بدون جهت ریخته شود...

 

 

شرق پرس: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به جنایت ها و ظلم آل سعود در حق مردم بحرین گفت: اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند شریک ظلم ظالم است.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر خاطرنشان کرد: در جهان کنونی خبری از حمایت از مظلوم نیست؛ مانند آن جنایتی که آل سعود در حج سال گذشته کرد و این جنایتی که هر روز در یمن می کند، اما اقدامی علیه آنها صورت نمی گیرد.
 

 
آیت الله جوادی آملی در ادامه توضیح داد: از حضرت مسیح(ع) نقل کرده اند که ایشان فرمود: اگر کسی زخم خورده ای را ببیند به دنبال درمان او نشتابد شریک جُرم است و الآن این کشورهای غربی این طور می بیند که در یمن، مردم این کشور هر روز مجروح می شوند، اما اقدامی نمی کنند در نتیجه شریک جُرم ظالمان خواهد بود.
 

 
آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این سفارش دین است که مبادا خون بی گناهی بدون جهت ریخته شود. بسیاری از دعاهای ما که مستجاب نمی شود برای این است که وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهیم.
 

 
وی در ادامه گفت: حضرت فرمودند ،شما سعی کنید اسلحه را از دست ظالمان بگیرید، این حداقلِ کار است. اکنون جهان اسلام همین طور نگاه می کند و این یمنی ها زیر بمباران آل سعودند و چه وقت باید به این قرآن عمل شود خدا می داند!
 

 
آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: همه جهان اسلام موظفند و باید اسلحه را از دست ظالم بگیرند.
 

 

وی با اشاره به آیه فَقاتِلُوا الَّتی‏ تَبْغی‏ حَتَّی تَفی‏ءَ إِلی‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُما بیان داشت:این چنین نیست که بگوییم جنگ تمام شد و آتش بس، بله آتش بس درست است، اما این همه خسارت ها و تلفات چطور می شود؟! در مرحله بعد باید خسارت های حاصل از جنگ جبران شود.