پزشکیان درباره ترمیم دولت در زمان فعلی گفت: هنگامی که با کسی پیمان همکاری می‌بندیم،‌ درست نیست در میانه راه یکدیگر را رها کنیم؛ چرا که این شیوه مغایر با اصول مردانگی و صداقت است، مگر این‌که یکی از طرفین به تعهد خود عمل نکند.

 

 

شرق پرس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حل مشکلات ساختاری بجای جابجایی افراد، مقطع فعلی را زمان نامناسبی برای ترمیم کابینه ارزیابی کرد و با اشاره به این‌که درصورت عدم پایبندی یک وزیر به تعهدات خود، رییس‌جمهور موظف به برکناری اوست، گفت: دولت بجای پذیرش فشارها از وزرای خود حمایت کند.
 
 مسعود پزشکیان با تاکید بر این‌که استعفای همزمان سه وزیر کابینه تدبیر و امید در مقطع فعلی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، گفت: مشکلات با تغییر و جابجایی افراد حل نمی‌شوند؛ ممکن است بخشی از مشکلات بخاطر نحوه مدیریت باشد اما مشکل اساسی در ساختار، قوانین و همچنین منابع مالی و بسیاری دیگر از مسائل است.
 
مقطع فعلی زمان مناسبی برای ترمیم کابینه نبود
 
او گفت: باتوجه به زمان اندکی باقی مانده تا پایان کار دولت، زمان مناسبی برای ترمیم کابینه نبود؛ دولت باید از همان ابتدا درمورد این‌که با چه کسی کار می‌کند، تصمیم بگیرد و هنگامی که قرار شد با فلان وزیر همکاری کند، تا پایان کار از آن وزیر و برنامه‌هایش حمایت کند.
 
نایب رییس مجلس دهم خاطرنشان کرد: هنگامی که با کسی پیمان همکاری می‌بندیم،‌ درست نیست در میانه راه یکدیگر را رها کنیم؛ چرا که این شیوه مغایر با اصول مردانگی و صداقت است، مگر این‌که یکی از طرفین به تعهد خود عمل نکند.
 
اگر وزیری به تعهدش عمل نکرد، رییس‌جمهور باید او را برکنار کند
 
عضو فراکسیون امید در مجلس دهم همچنین اضافه کرد: در شرایطی که وزیری به تعهد خود پایبند باشد و در راستای آن تعهد فعالیت می‌کند اما رییس‌جمهور بخاطر جو و فشاری که علیه دولت ایجاد می‌شود،‌ در پی تغییر وزیر خود باشد، این رییس‌جمهور است که زیرسوال می‌رود ولی اگر وزیر به تعهد خود عمل نکند، طبیعتاً رییس‌جمهور موظف است این تغییر را اعمال و وزیر را برکنار کند.
 
پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره نحوه تغییرات اخیر کابینه، اعلام کرد: این مسئله نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که البته ارتباطی به دولت فعلی ندارد و همواره شاهد آن بوده‌ایم؛ چرا که مشکل در ساختار است و ارتباطی به افراد ندارد.
 
دولت بجای پذیرش فشارها از وزرای خود حمایت کند
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص رویکرد و نگاه مجلس به استعفای سه وزیر دولت یازدهم گفت: مجلس به لحاظ قانونی در این رابطه تصمیم‌گیر نیست؛ دولت می‌توانست بجای پذیرش فشارها از وزرای خود حمایت کند.
 
نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره احتمال دعوت از وزرای مستعفی و رییس‌جمهور به مجلس به‌منظور رایزنی در این رابطه خاطرنشان کرد: به طور کلی قرار نیست مجلس با اعضای دولت در این رابطه که چه کسی در کدام وزارتخانه فعالیت کند یا خیر، بحث کند.
 
به جای تغییر افراد، مشکلات ساختاری را حل کنیم
 
به گزارش ایلنا پزشکیان در پایان با آرزوی موفقیت برای دولت در چند ماه پایانی دوره  تصریح کرد: به‌لحاظ مدیریتی و علمی، در مقطع زمانی فعلی فرصتی برای اعمال این تغییرات نیست؛ بلکه اگر اشکالی وجود دارد، باید برای حل ایرادها و اشکال‌ها اقدام کنیم؛ چراکه مقصر افراد نیستند و باید بجای تغییر افراد به سراغ حل مشکلات ساختاری برویم.