نوروز زاده سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان ملل گفت:‌‌ هر سال امکان دیدار آنها بوده و ما همیشه آمادگی داریم که ملاقات بین آنها پیش بیاید.

 

شرق پرس: سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا در حین مذاکرات هم موضوع حقوق بشر را پیگیر کرده و در آینده هم پیگیری خواهد کرد گفت که توافق هسته‌ای موجب نشده تا چشم به نقض حقوق بشر در ایران ببندیم.

سحر نوروز زاده به تازگی به سمت سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است.

وی که در صدای امریکا صحبت می کرد و متن ان در تسنیم منتشر شده، گفت: من در گروه سیاستگذاری وزیرخارجه آقای کری و مسئول تیم ایران هستم.

نوروز زاده درباره کارش می‌گوید:‌ کار من این است که تحقیقات مختلفی را برای سیاستگذاری طولانی مدت و استراتژیک انجام می دهم و گزارش آن را به وزیر خارجه ارائه می دهم.

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در ادامه درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان ملل نیز گفت:‌‌ هر سال امکان دیدار آنها بوده و ما همیشه آمادگی داریم که ملاقات بین آنها پیش بیاید.

همانطور که می دانید در سال ۲۰۱۳ یکبار تماس تلفنی در حاشیه نشست سازمان ملل بین دو رئیس جمهور انجام شد.وی معتقد است طرف ایرانی هنوز آمادگی دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا را ندارد و به گفته نوروز زاده، آمریکا این مساله را درک می کند.