وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان سعودی نیز در بیانیه ای از ثبت برخی مخالفت ها با قوانین و آیین نامه ها در نمایشگاه خودرو جده خبر داده بود.‌

 

 

شرق پرس: پلیس عربستان سعودی ۴ نفر را در ماجرای حضور زنان مدل در کنار خودروها در نمایشگاه خودرو جده بازداشت کرد.

عصرایران به نقل از روزنامه سعودی الحیات نوشت: در عکس های منتشر شده از نمایشگاه خودرو اکسس (ویژه خودروهای لوکس) در شهر جده در برخی ها غرفه ها در کنار خودروها چند زن و دختر با حجاب کامل به عنوان مدل حضور داشتند.

حضور مدل های زن در کنار خودروها در نمایشگاه های مهم جهانی انجام می شود اما این برای اولین بار بود که در یکی از نمایشگاه های خودرو در عربستان سعودی این اتفاق روی می داد.

 

بازداشت مدلهای زن محجبه در نمایشگاه اتومبیل عربستان! + تصاویر

 

انتشار عکس های حضور مدل های زن در نمایشگاه خودرو ایکسس جده با خشم گسترده مقامات دولتی و مذهبی و روحانیون روبه رو شد.

افراد بازداشت شده شامل ۴ شهروند عربستان سعودی و یکی شهروند خارجی از کشورهای عربی هستند. یکی از افراد بازداشتی نماینده شرکت برگزار کننده نمایشگاه خودرو است.

 

بازداشت مدلهای زن محجبه در نمایشگاه اتومبیل عربستان! + تصاویر

دهمین دوره نمایشگاه خودروهای لوکس (اکسس) از دوشنبه تا پنجشنبه گذشته در هتل هیلیتون شهر جده پایتخت اقتصادی عربستان سعودی برگزار شد.

وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان سعودی نیز در بیانیه ای از ثبت برخی مخالفت ها با قوانین و آیین نامه ها در نمایشگاه اکسس جده خبر داده بود.‌

 

بازداشت مدلهای زن محجبه در نمایشگاه اتومبیل عربستان! + تصاویر

وزارت کار سعودی گفته است که تحقیقات درباره این ماجرا ادامه دارد. این وزارتخانه جرایم روی داده در نمایشگاه خودرو را این گونه اعلام کرده است: اختلاط زنان و مردان ،‌ اختلاط با زنان غیرسعودی و کارگران غیرقانونی و عدم التزام به ضوابط مکانی کار کردن زنان.

 

براساس خبرهای منتشر شده این چند زن و دختر غیرسعودی بوده اند.