مسئول کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی بابل گفت: پس از اقدام به جمع‌آوری پوسترهای نصب‌شده خارج از استاندارد توسط 4 کارمند شهرداری، از دفتر این کاندیدا به کلانتری شکایت شد و نهایتاً با حکم قاضی کشیک این افراد بازداشت شدند.

کارمندان شهرداری بابل به دلیل جمع آوری تبلیغات غیرمجاز بازداشت شدند!

 

 

به گزارش شرق پرس مهدی بادی‌کناری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اکیپ امحاء، نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی و خدمات شهری به تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات دوره دهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت دارند.

 

 

وی افزود: تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی، اعم از پوسترهای خارج از ابعاد ۱۰ در ۱۵، در محل تبلیغاتی که شهرداری تعیین کرده امحاء می‌شود.

 

 

مسئول کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی بابل خاطرنشان کرد: امحاء پوسترها و بنرهایی که القاب و عناوین غیرواقعی دارند یا بنرهایی که در خارج از ستاد نصب می‌شود از دیگر وظایف این گروه است.

 

 

وی تصریح کرد: اکیپ امحاء روز متشکل از دو اکیپ ۱۰ نفره و اکیپ شب نیز متشکل از چهار اکیپ پنج‌نفره بوده که به تبلیغات انتخاباتی شهر نظارت دارند.

 

 

بادی‌کناری خاطرنشان کرد: شب گذشته چهار نفر از کارمندان شهرداری بابل، اقدام به جمع‌آوری پوسترهای نصب‌شده خارج از استاندارد قانون انتخابات، در جلوی دفتر ستاد یکی از کاندیداها کردند.

 

 

وی افزود: پس از اقدام کارمندان شهرداری، از دفتر این کاندیدا به کلانتری شکایت شد، آنها نیز با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و نهایتاً با حکم قاضی کشیک این افراد بازداشت شدند که با پیگیری فرماندار بابل آزاد شدند.

 

 

مسئول کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی بابل با اشاره به اینکه این اقدام دادگستری خارج از عرف معمول انتخابات بوده است، یادآور شد: فرمانداری بابل همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات اصلح به‌دور از هر نوع حاشیه انجام داده است.

 

 

وی از جمع‎آوری ۸۰ بنر و بیش از ۳ هزار پوستر تبلیغات انتخاباتی غیرمجاز در بابل خبر داد و گفت: نصب بنر داخل منازل، استفاده از تلویزیون شهری، نصب بنر در حیاط منازل و آویز کردن آن در نقاط بلند ساختمان‌های شهری، چاپ پوستر خارج از ابعاد ۱۰ در ۱۵، نصب بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ‌برق، ایجاد آلودگی صوتی، ترافیک شهری، تجمع غیرقانونی از جمله تخلفات انجام‌شده در بابل است که اقدامات لازم از سوی فرمانداری انجام می‌شود.