محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از دستگیری اعضای باند سرقت، زورگیری و شرارت در شهرستان گرگان خبر داد.

 

 

 
شرق پرس: محمدرضا اکبری امروز در گفت‎وگو با فارس در گرگان اظهار کرد: عصر روز گذشته در راستای اقدامات پلیسی و تحقیقات گسترده کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی استان، مخفیگاه اعضای باند سرقت و زورگیری و شرارت در شهرستان گرگان شناسایی شد.
 
 
 
وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی مرجع قضایی، دستگیری اعضای باند در محل مخفیگاه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
 
 
 
رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: پس از محاصره مخفیگاه اعضای این باند، ماموران با رعایت حقوق شهروندی و شئونات اسلامی، موفق شدند یکی از اعضای این باند که خانمی ۳۵ ساله بود را در محل دستگیر کنند.
 
 
 
اکبری بیان کرد: در حال حاضر دو نفر دیگر از اعضای این باند نیز شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی قرار دارند و به زودی دستگیر خواهند شد.
 
 
 
وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند یک قبضه سلاح شکاری کمرشکن تک لول به همراه هشت عدد فشنگ، یک عدد دستبند و تونفا پلاستیکی پلیسی، ۱۳ عدد انواع سلاح سرد، مقادیری مواد مخدر و آلات استعمال مواد مخدر، وسایل و ترازوی توزین و توزیع مواد مخدر، ۲۸ عدد انواع گوشی تلفن همراه، پنج عدد انواع دوربین‎های مداربسته، یک عدد دوچرخه، هشت جین لباس و تعدادی اموال سرقتی دیگر کشف کنند.
 
 
 
رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: در بررسی‎های انجام شده مشخص شد که این خانم تنها صاحب ملک و نگهدارنده اموال مسروقه اعضای باند بوده و تحقیقات بیشتر در خصوص همدستان، مالخران و جزئیات دیگر در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.
 
 
 
اکبری بیان کرد: پلیس آگاهی به صورت ۲۴ ساعته در راستای شناسایی مجرمان، سارقان و متخلفانی که به هر نحو امنیت و آسایش مردم را به خطر می‎اندازند اقدامات قانونی خود را اجرا خواهد کرد.
 
 
 
وی تاکید کرد: در ایام نوروز نیز پلیس آگاهی با تشکیل تیم‎های محسوس و نامحسوس در حال گشت‎زنی و اقدامات پلیسی است و با تمام توان در پیشگیری از وقوع جرم، تلاش خواهد کرد.
 
 
 
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در پیشگیری از وقوع جرم بخصوص سرقت، رعایت نکات ایمنی، پیشگیرانه و هوشمندانه از سوی شهروندان است.
 
 
 
اکبری اضافه کرد: شهروندان می‎توانند با ساده‎ترین نکات پیشگیرانه، پلیس را در کاهش وقوع سرقت و افزایش امنیت اجتماعی یاری و همراهی کنند.
 
 
 
 
وی متذکر شد: با توجه به اینکه در ایام نوروز قرار داریم و به طور حتم مردم برای چند روز منزل خود را ترک می‎کنند، توصیه می‎کنیم که برای حفظ و حراست از منزل خود، موضوع را با یکی از بستگان و یا همسایه‎های مورد اعتماد خود در میان بگذارند و از آنها در مراقبت از منزل کمک بخواهند.
 
 
 
اکبری اضافه کرد: استفاده از حفاظ، قفل‎های مطمئن، سیستم‎های مراقبتی و هوشمند یکی از نکات مهم و ساده در پیشگیری از وقوع سرقت است.
 
 
 
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه سارقان از کمترین فرصت ممکن برای انجام عمل مجرمانه خود استفاده می‎کنند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان خودروی خود را بخصوص در زمان انتقال به پارکینگ و در فاصله زمانی باز شدن درب پارکینگ به صورت روشن رها نکنید.
 
 
 
اکبری در پایان ابراز کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات پلیسی در این راستا در دستور کار ماموران قرار گیرد.