در جلسه پارلمان امروز عراق 142 نفر به سلب اعتماد از العبیدی وزیر دفاع عراق رأی داده‌اند در حالی که 102 نفر با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

 

 

شرق پرس: پارلمان عراق امروز شاهد تصمیمات جنجالی نمایندگان خود درباره سلب اعتماد از وزیر دفاع و قانون عفو عمومی در این کشور بود.

 فارس به نقل از پایگاه خبری «الموسوعه العراقیه» نوشت: دست کم ۲۵۳ نماینده پارلمان برای رأی گیری در خصوص سلب اعتماد از وزیر دفاع حضور داشته‌اند. بر اساس این خبر ۱۴۲ نفر به سلب اعتماد از العبیدی رأی داده‌اند در حالی که ۱۰۲ نفر با این اقدام مخالفت کرده‌اند.
 
برخی منابع پارلمانی قبلا اعلام کرده بودند استیضاح آن زمان جدی شد که العبیدی وزیر دفاع عراق، رئیس پارلمان را به دست داشتن در پرونده فساد متهم کرد.
اما هیئت قضایی عراق مدارک ارائه شده از سوی العبیدی را کافی ندانست و الجبوری را تبرئه کرد. الجبوری پس از آن از العبیدی به دادگاه شکایت کرد.پس از آن دادگاه العبیدی را فرا خواند.خالد العبیدی به اتهام تشهیر (رسانه‌ای کردن یک اتهام قبل از اثبات قانونی آن) به دادگاه احضار شد.
 
به گزارش تسنیم به نقل از اسکای نیوز عربی مجلس عراق همچنین در جلسه امروز قانون جنجالی عفو عمومی که قدیمی ترین پرونده پارلمانی در این کشور به شمار می آید را به تصویب رساندند. این قانون در حالی در پارلمان عراق تصویب شد که پیشتر به دلیل مخالفت ائتلاف ملی متعلق به شیعیان که بزرگ ترین فراکسیون داخل پارلمان این کشور به شمار می آید، نتوانسته بود قانون عفو عمومی را به تصویب برساند چرا که این نگرانی وجود دارد که به آزادی بسیاری از تروریست ها از زندان منجر شود.