در پژوهش دانشگاه آمریکایی 120 تحقیق در سال 1989 و 60 تحقیق دیگر در سال 2006 انجام شد و نتایج آن نشان داد انجام تکالیف دانش آموزان ابتدایی در مدرسه بهتر از خانه است.

 

 

شرق پرس: تعدادی از کارشناسان در دانشگاهی در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که تکالیف مدرسه در خانه، به کودکان و خانواده آسیب می زند و وقت هدر دادن است.

 

 عصرایران به نقل از سایت آر تی روسیه نوشت: کارشناسان در دانشگاه دیوک آمریکا پس از انجام تحقیقاتی گفته اند که تکالیف مدرسه برای منزل بر رابطه کودکان با مدرسه و خانواده ها تاثیر منفی می گذارد.

 

پروفسور هاریس کوبر در این باره گفت: به دلایلی دست نیافته ایم که نشان دهد تکالیف مدرسه در خانه به تحصیل بهتر کودکان، کمک می کند.

 

در این پژوهش ۱۲۰ تحقیق در سال ۱۹۸۹ و ۶۰ تحقیق دیگر در سال ۲۰۰۶ انجام شد و نتایج آن نشان داد انجام تکالیف دانش آموزان ابتدایی در مدرسه بهتر از خانه است.

 

همچنین نتایج این پژوهش نشان می دهد تکالیف مدرسه در خانه، وقت تلف کردن کودکان است.

 

علاوه بر این، فایده تکالیف مدرسه در خانه بسیار کم است حتی برای دانش آموزان دبیرستان. برای این دانش آموزان نیز نباید تکلیف مدرسه برای خانه بیش از ۱.۵ ساعت طول بکشد.

 

کارشناسان در نتیجه این تحقیق تاکید کرده اند که نصیحت کردن کودکان برای انجام مستمر تکالیف درسی نیز هیچ چیز مثبتی ندارد بلکه تاثیرات منفی نیز بر جای می گذارد.

 

در بخش دیگری از نتایج این تحقیق آمده است: برای انجام تکالیف درسی کودکان خود هر عصر و شب پدران ومادران با سختی و دشواری بسیاری روبه رو می شوند. انها بر کودکان خود فشار وارد می کنند و آنها را برای انجام تکالیف درسی خود می ترسانند.

 

بسیاری از کودکان تحت فشار تکالیف درسی هستند

اعضای یک خانواده در پایان یک روز کاری و سخت، به جای استراحت، خود را در تنگنای انجام تکالیف مدرسه می دانند. این موضوع عامل درگیری ها و مشکلات خانوادگی می شود.