وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 15 تا 16 هزار نفر را به تدریج استخدام خواهد کرد که این موضوع از امسال شروع می‌شود و بستگی به ظرفیت‌ مراکز بهداشتی و درمانی دارد.

 

 

شرق پرس: معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از استخدام ۱۶ هزار نفر در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش خبر داد.
 
 
 
علی صفدری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت استخدام‌های دولت در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۵، اظهار داشت: برای برنامه ششم رقم دقیقی وجود ندارد و با توجه به اینکه بودجه سال آینده نیز به تصویب نرسیده، نمی‌توان رقم دقیقی برای استخدام‌های دولت اعلام کرد.
 
معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه به طور متوسط سالانه ۳۰ هزار نفر از کارمندان دولت، بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: نسبت استخدام‌ها طبق قانون، سه به یک است، یعنی به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفر استخدام خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه مجوز استخدام در سال جاری برای وزارت بهداشت و آموزش و پرورش صادر شده است، عنوان کرد: بقیه دستگاه‌ها نیز می‌توانند با ارائه سند دستگاه، تقاضا و نیاز استخدامی خود را مطرح کنند.
 
صفدری خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر را به تدریج استخدام خواهد کرد که این موضوع از امسال شروع می‌شود و بستگی به ظرفیت‌ مراکز بهداشتی و درمانی دارد.
 
معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: آزمون‌های استخدامی مانند روال قبل به صورت ادواری و متمرکز برگزار می شود.
 
صفدری در مورد قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: این قانون برای سال ۹۴ تمدید شد و به علت آماده نبودن قانون پیشنهاد شده، برای سال ۹۵ نیز تمدید شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این قانون آزمایشی به قانون دائمی تبدیل می‌شود، بیان کرد: اصلاحات مورد نیاز روی قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته و اکنون مراحل بررسی خود را در دولت طی می‌کند، چندین جلسه برگزار و کلیات آن تصویب شده است.