دختر 14 ساله(JS) در تاریخ 17 اکتبر در بیمارستانی در شهر لندن درگذشت و بدن او بلافاصله توسط تنها سازمان سرمازیستی انگلیس در نیتروژن مایع منجمد شد.

 

 

شرق پرس: پدر دختری که چند روز قبل به روش «سرمازیستی» (cryogenic) منجمد شد مدعی شده است که از خداحافظی کردن با دخترش منع شده است.
 
 
بر اساس گزارش تلگراف، این دختر ۱۴ ساله انگلیسی به نوع نادری از سرطان مبتلا بود و پیش از مرگ خواسته بود تا جنازه او به روش علمی منجمد شود تا شاید با پیشرفت علم در آینده، بازگرداندن حیات به او امکانپذیر شود و بتواند بار دیگر به زندگی خود ادامه دهد.
 
 
والدین این دختر در سال ۲۰۰۲ از هم جدا شده‌اند و در حالیکه مادر او با این درخواست موافق بود، پدرش برای جلوگیری از اجرای این خواسته به دادگاه مراجعه کرد.
 
 
 
پدر دختر نگران تنها ماندن دخترش در آینده و همچنین هزینه‌های گزاف روند انجماد جسد بود اما در جریان دادرسی مخالفتش را پس گرفت.
 
 
وی که به دلایل قضایی نامش در این گزارش ذکر نشده است مدعی شده که توسط قاضی پرونده از دیدن دخترش و خداحافظی با او منع شده است.
 
 
پدر که خود نیز از بیماری سرطان رنج می‌برد و ماه اخیر را در همان بیمارستانی که دخترش بستری بود تحت معالجه قرار گرفته بود به تلگراف گفته است که از طرف همسر سابقش برای اینکه نتوانسته بدن دخترش را قبل از آغاز روند انجماد ببیند مورد سرزنش قرار گرفته است.
 
 
دختر ۱۴ ساله(JS) در تاریخ ۱۷ اکتبر در بیمارستانی در شهر لندن درگذشت و بدن او بلافاصله توسط تنها سازمان سرمازیستی انگلیس در نیتروژن مایع منجمد شد.
 

قاضی همچنین به آقای S اجازه دسترسی به بدن دختر خود را به دلیل آن که در برابر خواسته‌های دخترش(JS) مخالفت می‌کرد نداد.
 
پدر وی در این رابطه گفت:”آخرین باری که او را دیدم در سال ۲۰۰۷ بود و همسر سابقم دلیل اصلی این غم و اندوه بوجود آمده بین من و دخترم بود.
 
وی مسئولان این سازمان را متهم به دروغ‌گویی برای اخاذی از مردم کرد و مدعی شد آنها با شست‌شو دادن افکار مردم از آنها به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‌کنند.
 
او افزود:”آنها فقط برای گرفتن پول مردم تلاش می‌کنند وگرنه چه کسی در ۲۰۰ سال آینده زنده است تا ببیند سرنوشت دختر من چه خواهد شد؟ من با پزشکان بسیاری صحبت کرده‌ام؛ هیچ کدام از انها فکر نمی‌کنند این کار امکان‌پذیر باشد”./تسنیم