این عضو خانواده ابراهیم یزدی گفت: آقای یزدی به همراه همسر خود جهت اخذ ویزای پزشکی برای پیگیری روند درمان در آمریکا به سفارتخانه این کشور در آمریکا مراجعه کردند، اما به دلیل بسته شدن سفارت آمریکا در ترکیه به علت مسائل امنیتی و همچنین تعطیلات سال نو میلادی، مدتی روند کار به طول انجامید

جزئیات سفر درمانی ابراهیم یزدی به خارج از کشور

 

یکی از اعضای خانواده ابراهیم یزدی به ارایه توضیحاتی درباره روند درخواست ویزای پزشکی از آمریکا برای درمان وی پرداخت.
 
محمد توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جسمانی ابراهیم یزدی، اظهار کرد: آقای یزدی به دلیل وجود توده پانکراس مدتی در ایران تحت نظر قرار گرفتند و طی هفته‌های اخیر بر اساس تشخیص دختر ایشان که فوق تخصص پزشکی هستند، موضوع معالجه ایشان پیگیری و با توجه به تسهیلات و روش های پیشرفته برای درمان این بیماری در آمریکا، قرار شد که ادامه روند درمانی ایشان در این کشور انجام شود.
 
وی درباره ممنوع‌الخروجی یزدی، خاطرنشان کرد: آقای یزدی بر اساس حکم قضایی اجازه خروج از کشور را نداشتند، اما در پی بروز بیماری به علت فوریت موضوع و بررسی های پزشکی قانونی ، دادستانی تهران در زمانی کوتاه با خروج ایشان از کشور موافقت کردند.
 
این عضو خانواده یزدی گفت: آقای یزدی به همراه همسر خود جهت اخذ ویزای پزشکی برای پیگیری روند درمان در آمریکا به سفارتخانه این کشور در آمریکا مراجعه کردند، اما به دلیل بسته شدن سفارت آمریکا در ترکیه به علت مسائل امنیتی و همچنین تعطیلات سال نو میلادی، مدتی روند کار به طول انجامید و در نهایت مقامات کنسولگری آمریکا در اسلامبول پس از موافقت با درخواست ایشان پرونده آقای یزدی را برای اخذ تأییدات لازم به واشنگتن ارسال نمودند.
 
توسلی با بیان اینکه «آقای یزدی به دلایل سوابق گذشته خود در مدیریت انقلاب ممنوع‌الورود به آمریکا هستند»، افزود: درخواست ویزای پزشکی ایشان باید مراحل اداری لازم را در وزارت امور خارجه آمریکا طی می‌کرد. اما ظاهرا با توجه به تغییرات سیاسی که در وزارت امور خارجه آمریکا در حال انجام است، روند رسیدگی به درخواست ایشان اندکی بیش از زمان پیش‌بینی شده به طول انجامید. به همین دلیل بر اساس تصمیم خانواده با مشورت دختر ایشان و همچنین یک تیم پزشکی در ترکیه، تصمیم گرفته شد تا به دلایل فوریت پزشکی، ایشان در ازمیر مورد عمل جراحی قرار بگیرند.
 
وی خاطر نشان کرد: به دلیل ممنوع‌الورودی آقای یزدی به آمریکا، در سفرهای قبلی نیز روند اخذ ویزا با مشکلاتی مواجه و در نهایت با حضور کوتاه مدت او در این کشور موافقت می‌ شد.
 
وی درباره وضعیت ابراهیم یزدی پس از انجام عمل جراحی، عنوان کرد: عمل ایشان که توسط یک پزشک ایرانی مقیم ترکیه انجام شد، موفقیت‌آمیز بوده و الحمدا لله حال ایشان رو به بهبودی است.