سردار صفوی در هشداری نسبت به کردهای عراق گفت:بارزانی ها باید بدانند مدیون ایران هستند و اگر وارد این بازی سیاسی شوند, معلوم نیست سر بزنگاه ایران به آنها کمک کند

 

 
شرق پرس: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا: به بارزانی ها درباره همکاری با کنسولگری سعودی در شمال عراق برای تسلیح ضد انقلاب هشدار می دهیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما, سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی در نشست خبری همایش بین المللی بحران های ژئو پلتیکی جهان اسلام افزود: از اینکه بارزانی ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی‌ به ضد انقلاب ایرانی سلاح بدهد هشدار می‌دهیم.

 
وی گفت: بارزانی ها باید بدانند مدیون ایران هستند، از طرفی نژاد کردهای عراق آریایی است و به ایران علاقه دارند ، اما بدانند اگر وارد این بازی سیاسی شوند و از سیاست های جمهوری اسلامی ایران فاصله بگیرند ، معلوم نیست سر بزنگاه ایران به آنها کمک کند.
سردار صفوی در ادامه با اشاره به روابط ایران با ترکیه نیز افزود: رابطه ما با ترکیه رابطه خوبی است و حجم روابط تجاری ما با این کشور به میلیاردها دلار می رسد.
 
وی ترکیه را از عوامل ایجاد بحران در شمال عراق و سوریه دانست و گفت: آقای داود اوغلو قبلا گفته بود ما به دنبال مرزهای امن با همسایگانمان هستیم اما امروز این مرزها ناامن شده‌اند.
 
سردار صفوی تصریح کرد: ما شاهد دخالت های ترکیه حتی در لبنان نیز هستیم، اما با این همه ایران جز اولین کشوهایی بود که کودتای این کشور را محکوم کرد.
وی درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان نیز گفت: میشل عون با حزب‌الله همسو است و با روی کار آمدن ایشان، رژیم صهیونستی و عربستان نسبت به این انتخاب ناراحت بودند.