رئیس اتحادیه کارکنان شرکتهای هواپیمایی در فرانسه از مدیریت شرکت ایرفرانس خواست سفر مهمانداران زن به تهران برای آسیب نرسیدن به آنچه آزادی آنها (در پوشیدن یا نپوشیدن حجاب) خوانده، اختیاری باشد.

 

 

شرق پرس: مهماندارانی که در شرکت هواپیمایی “ایرفرانس” کار می کنند استفاده از پوشش حجاب را در توقفهای خود در تهران رد کردند.   

 
 
بر اساس اعلام اتحادیه کارکنان شرکتهای هواپیمایی فرانسه قرار است پروازهای این شرکت فرانسوی به تهران از ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) ازسرگرفته شود.  
 
 
 
“کریستوف پیه،” رئیس اتحادیه کارکنان شرکتهای هواپیمایی، به فرانس پرس گفت مدیریت این شرکت در راستای آمادگی برای ازسرگیری پروازها بین پاریس و تهران یادداشت اداری را منتشر کرده است که  در هنگام خروج از هواپیما پوشیدن شلوار، پیراهن بلند و پوششی که موها را بپوشاند برای کارکنان زن اجباری شده است.   
 
 
 
وی افزود : هر روز تماسهایی از طرف مهمانداران زن به ما می شود که ابراز نگرانی می کنند و می گویند با پوشش حجاب مخالفند.   
 
 
 
این مسئول سندیکایی از مدیریت شرکت ایرفرانس خواست سفر مهمانداران زن به تهران  برای آسیب نرسیدن به آنچه آزادی آنها (در پوشیدن یا نپوشیدن حجاب) خوانده، اختیاری باشد.   
 
 
 
پیه افزود : مدیریت این شرکت به موضع خود پایبند است و از اعمال مجازات بر مهماندارانی که از پایبندی به دستورات سرپیچی کنند سخن گفته است.
 
 
  
وی اضافه کرد : این شرکت زمان کافی برای آمار گرفتن از مهماندارانی که تمایل دارند به شروط این شرکت پایبند باشند و کسانی که ممکن است تعداد آنها زیاد نباشد در اختیار دارد.   
 
 
 
مدیریت ایرفرانس در پاسخ به سوال فرانس پرس گفت : کارکنان این شرکت مانند همه خارجیها باید به قوانین کشوری که به آن می روند احترام بگذارند.   
 
 
 
این مسئول ایرفرانس افزود : قانون ایران استفاده از پوششی که موها را در اماکن عمومی بپوشاند برای همه زنان در خاک این کشور اجباری کرده است. این قانون بر مهمانداران زن در سفرشان در آسمان اعمال نمی شود و همه شرکتهای هواپیمایی بین المللی که به تهران پرواز دارند آن را اجرا می کنند.   
 
 
 
وی همچنین افزود پوشش حجاب در برخی مقصدهای خاص تازه نیست و در پروازها به عربستان سعودی نیز اجرا می شود.  
 
 
ایرفرانس اعلام کرد از هفدهم آوریل پروازهای خود را به تهران ازسر می گیرد.  
 
 
این شرکت در پی اعمال تحریمهای بین المللی بر ضد ایران پروازهای خود را در سال ۲۰۰۸ به حال تعلیق درآورده بود./جنوب نیوز