اسماعیلی گفت : با بازیگرانی که با شبکه‌های ماهواره ای معاند همکاری می‌کنند در صورت بازگشت به کشور مطابق قانون برخورد شده و فعالیت‌هایشان محدود می‌شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با بازیگرانی که به شبکه‌های ماهواری‌ای پیوسته‌اند در صورت بازگشت براساس قانون رفتار خواهد شد.
 
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس در خصوص شیوه برخورد دستگاه قضایی کشور با بازیگرانی که به شبکه‌های ماهواره‌ای پیوسته بودند و حالا قصد بازگشت به ایران را دارند، گفت: مطلبی از سوی مسئولان سازمان سینمایی مطرح شده که یک بیان عمومی بوده است.
 
وی افزود: با کسانی که با شبکه‌های معاند همکاری می‌کنند در صورت بازگشت به کشور مطابق قانون برخورد شده و فعالیت‌هایشان محدود می‌شود.
 
اسماعیلی تصریح کرد: تا این لحظه کسی درخواستی برای بازگشت به کشور نداشته است.
 
این در حالی است که چندی پیش حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرده بود که برخی از این مهاجرین طی تماس‌هایی ابراز ندامت کردند و بخش حراست نیز برخوردهای خوبی با این افراد داشته است.
 
وی اظهارداشت: راه بازگشت به خانه پدری را نبسته‌ایم تا اگر خواستند بازگردند، با این افراد باید چه کرد؟ با بخش‌های مختلف صحبت کردیم چرا که رأفت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اینگونه است هرچند که برخورد لازم و قانونی با بازیگران پیوسته به شبکه GEM صورت خواهد گرفت و آنها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند.
 
ایوبی در پاسخ به اینکه این افراد پس از بازگشت ممنوع‌الفعالیت خواهند بود، گفت: تا به امروز حدود ۱۰-۱۲ نفر از این مهاجرین بازگشته‌اند و اظهار ندامت کرده‌اند، ما نیز بر صندلی پدری نشسته‌ایم بنابراین راه را بر فرزندان خطاکار نمی‌بندیم، اینکه چه برخوردی پس از بازگشت با این افراد خواهد شد تنها در اختیار سازمان سینمایی نیست.
 
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: اینکه بلافاصله این تعداد بازیگران بخواهند در تلویزیون بازی کنند قطعاً اینگونه نخواهد بود. اغلب این افراد سینمایی نبودند و تصمیماتی که گرفته خواهد شد فراتر از سازمان سینمایی است.