دخترانی که خودروهای میلیاردی را سرقت می کردند انگیزه سرقت هایشان عنوان داشتند : "به هیچ عنوان نیاز مالی انگیزه سرقت خودروها نبود ؛ تنها انگیزه مان ، علاقه شدید به خودروهای مدل بالا بود

 

 

شرق پرس: در ساعت ۲۰:۳۰ ، بیست و هشتم خرداد ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت خودرو سواری به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ اعلام شد . 
 
 
 
با حضور مأمورین کلانتری در محل اعلام شده در خیابان گلبرگ ، مالک خودرو در اظهاراتش به مأمورین اعلام کرد که جهت خرید لحظه ای ماشین را به صورتِ موتور روشن !!!! در گوشه خیابان پارک کرده بودم که پس از مراجعه به محل پارک خودرو متوجه سرقت آن شدم . 
 
 
 
پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت خودرو” و به دستور شعبه دهم دادیاری دادسرای ناحیه ۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
 
 
اظهارات جدید مالباخته : 
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان عنوان داشت که خانمی ناشناس طی تماس تلفنی با ایشان عنوان داشته است که خودرو به امانت نزد است !!! و پس از چند روز به صاحبش ( مالباخته ) بازپس می دهد . 
 
مالباخته در خصوص تماس زن ناشناس به کارآگاهان گفت : خانم ناشناس ، طی تماس تلفنی با شماره تلفن همراه بنده و با حالتی بسیار مؤدبانه عنوان داشت “نگران نباشید ؛ چند روزی احتیاج به ماشین شما دارم ؛ قصد دارم به شمال بروم اما پول بنزین ندارم ” و به این بهانه از من خواست تا مبلغی را در ازای پول بنزین خودرو به حسابش واریز کنم و من نیز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به حسابش واریز کردم !!! . 
 
 
شناسایی و دستگیری متهمین : 
با توجه به اظهارات جدید مالباخته ، کارآگاهان با اطلاعات جدید بدست آمده در خصوص “تماس سارق خودرو با مالباخته” و همچنین “واریز پول از سوی مالباخته” و با انجام اقدامات پلیسی اقدام به شناسایی خانم جوانی بنام “سارا . الف” ( ۲۰ ساله ) ، ساکن شهرری کردند ؛ در بررسی سوابق سارا مشخص شد که وی فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده اما در یک فقره پرونده شکایت با موضوع “فقدان افراد” در سال ۸۱ رسیدگی شده در پایگاه نهم پلیس آگاهی ، بنا بر شکایت خانواده اش از خانه خارج شده بود که پس از چند روز توسط کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی ، شناسایی و به خانواده اش تحویل داده شده است . 
 

دختران خوشگذران که برای تفریح خودروهای میلیاردی سرقت می کردند+ عکس

 
 
با شناسایی محل سکونت سارا در شهرری ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به شهرری اعزام و در اولین مرحله اقدام به دستگیری سارا . الف کردند . 
“سارا . الف” پس از انتقال به پایگاه چهارم به سرقت خودرو با همدستی یکی از دوستان و بچه محل های سابقش بنام “ساحل” اعتراف کرد ؛ با شناسایی دقیق محل سکونت “ساحل . س” ( ۱۹ ساله ) در محدوده میدان سپاه ، وی نیز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 
 
 
 
دوستی خیابانی ، شیوه و شگرد انجام سرقت ها : 
هر دو متهم در اظهارات خود به سرقت خودروی متعلق به مالباخته اعتراف کرده اما بر خلاف اظهارات مالباخته مبنی بر سرقت خودرو به شیوه موتورروشن و از کنار خیابان ، آنها در اظهاراتی متفاوت عنوان داشتند : “با تردد در خیابان پر تردد سوار ماشین های مدل بالا می شدیم ؛ پس از مدتی و با جلب اعتماد این افراد ، در یک لحظه از غفلت صاحب خودروها استفاده کرده و خودروهای آنها را سرقت می کردیم ” . 
 
هر دو متهم در خصوص انگیزه سرقت هایشان عنوان داشتند : “به هیچ عنوان نیاز مالی انگیزه سرقت خودروها نبود ؛ تنها انگیزه مان ، علاقه شدید به خودروهای مدل بالا بود و پس از چند روز سرقت خودروها و چرخیدن در سطح شهر ، خودروها را در کنار خیابان رها کرده و به سراغ ماشین جدید دیگری می رفتیم ؛ طی این مدت نیز با صاحب خودروها تماس می گرفتیم و به آنها عنوان می کردیم که خودروها را به آنها بازپس خواهیم داد تا مانع از مراجعه آنها به پلیس شویم ؛ از این افراد ، به بهانه پولِ بنزین مبلغی را دریافت می کردیم و پس از چند روز ماشین بازی ، ماشین های آنها را [ با رها کردن در کنار خیابان ] بازپس می دادیم ” . 
 
 
 
 
شناسایی مالباختگانی که هیچگاه شکایت نکردند : 
با توجه به شیوه و شگرد هر دو متهم در سرقت خودرو و اعتراف صریح آنها به انجام سرقت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از افرادی شدند که صاحب خودروهای مدل بالا همچون “پورشه” ، “بی .ام . و” ، “بنز” ، “هیوندا” و … هستند که با وجود سرقت خودروهایشان ، هیچگونه شکایتی مطرح نکرده و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که تمامی خودروها در اختیار صاحبانشان است و هیچکدام از این افراد نیز شکایتی از متهمین نداشتند .
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : “در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان موفق به کشف خودرو مالباخته در خیابان سهروردی شدند ؛ همچنین در بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی دومین شاکی شدند که خودروهای ۲۰۶ وی توسط متهمین ، به همین شیوه و شگرد و در مورخه ۲۲/۰۳/۱۳۹۵ سرقت شده بود که با اعتراف متهمین ، خودرو ۲۰۶ شاکی کشف شد ” . 
 
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان خبر عنوان داشت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به انجام سرقت خودرو ، قرار قانونی از سوی دادیار محترم پرونده صادر  و هر دو متهم روانه زندان شدند .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان