کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور بررسی کامل حملات سایبری را که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شد صادر کرده و ارائه گزارشی را در این زمینه قبل از واگذاری قدرت به دونالد ترامپ در 20 ژانویه خواستار شده است.

دستور اوباما برای بررسی نقش کشورهای دیگر در نتارج انتخابات

 
رئیس‌جمهور آمریکا از سازمانهای امنیتی این کشور خواست تا تحقیقات درمورد حملات سایبری و نقش دولتهای دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور را آغاز کنند.
 
 تسنیم به نقل از بی بی سی نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به سازمان‌های امنیتی این کشور دستور بررسی در مورد حملات سایبری و نقش کشورهای خارجی در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور را داد.
 
اوباما از سازمان‌های امنیتی خواست که گزارش خود را تا قبل از پایان دوران ریاست جمهوری او در ۲۰ ژانویه به کاخ سفید بفرستند. لیزا موناکو، مشاور امنیت داخلی آمریکا گفت که این گزارش در اختیار کنگره نیز قرار خواهد گرفت.
 
کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور بررسی کامل حملات سایبری را که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شد صادر کرده و ارائه گزارشی را در این زمینه قبل از واگذاری قدرت به دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه خواستار شده است.
 
موناکو اعلام کرد: «رئیس جمهور از آژانس های اطلاعاتی خواسته است درباره آنچه که در روند انتخابات ۲۰۱۶ روی داد به صورت کامل تحقیق کنند.»
 
وی در کنفرانسی که کریستین ساینس مانیتور برگزار کرد اعلام کرد: «او منتظر گزارشی در این زمینه قبل از واگذاری قدرت است.»
 
مشاور امنیت داخلی آمریکا افزود: «ارائه گزارش درباره آنچه که روی داده است و درس گرفتن از آن به عهده ما است.»
 
واشنگتن اوایل ماه اکتبر آشکارا مسکو را به تلاش برای دخالت در روند انتخابات آمریکا با انجام حملات سایبری به ایمیل های شخصیت ها و نهادهای آمریکایی متهم کرد. سناتورهای دموکرات از اوباما خواسته اند جزئیات این پرونده را منتشر کند.
 
دونالد ترامپ که در کارزار انتخاباتی بارها از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تمجید کرده بود همواره اعلام می کند فکر نمی کند مسکو با هدف تضعیف هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود مداخله کرده باشد.
 
در عین حال واشنگتن پست امروز نوشت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نتیجه گیری کرده است که روسیه برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ و تضعیف اعتماد به نظام انتخاباتی آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور مداخله کرد.
 
ترامپ در گفتگو با مجله تایم که روز چهارشنبه او را به عنوان « شخصیت سال » معرفی کرد گفت: «من فکر نمی کنم آنها دخالت کرده باشند».
 
جیمز کومی، مدیر پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد خطر مداخله کشوری خارجی در روند انتخابات آمریکا را جدی گرفته است.
 
وی در همین حال خطر حمله سایبری برای مختل کردن شمارش آرا را در روز برگزاری انتخابات به ویژه با توجه به ویژگی قدیمی و نا هماهنگ نظام شمارش آرا در آمریکا کم اهمیت توصیف کرد.