این مقام مسئول گفت: مدیران 78 صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند که گزارشات مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در تشریح جزئیات تازه از دستگیری ۳۲ نفر از مدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان گفت: این افراد با تحریک اشخاص به انحرافات جنسی، گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غیراخلاقی اقدام کرده بودند.
 

 

به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیات تازه از دستگیری ۳۲ نفر ازمدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان، بیان کرد: ۳۲ نفر از مدیران و اعضای کانال تلگرامی با تحریک افراد به انحرافات جنسی ،گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی، به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غیراخلاقی مبادرت ورزیده بودند.
 
وی اضافه کرد: این افراد به انتشار محتویات مستهجن از قبیل ویدئو و عکس در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام اقدام می‌کردند که بر اساس بندهای “الف” و “ب” فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌ و به دستور مقام قضایی و با عملیات مرکز اطلاعات فضای مجازی نیروی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شدند.
 
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: در پی این اقدام قضایی، مدیران ۷۸ صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند که گزارشات مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است.
 
وی اضافه کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی استان هرمزگان و به دستور مقام قضایی؛ کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی و پلیس فتا در پوشش اطلاعاتی  با تلاش‌های شبانه روزی موفق به شناسایی این ۷۸ کانال، گروه و اکانت در شبکه‌های اجتماعی مجازی شدند که  در جهت نشر اکاذیب، برهم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی به انتشار موارد غیر اخلاقی ،تبلیغات نامتعارف و غیر مجاز در حوزه اماکن عمومی اقدام می‌کردند.
 
رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با تکمیل مستندات، پرونده این افراد در حال رسیدگی است و به دستور مسئولان قضایی استان هرمزگان تعدادی از کانال مذکور مسدود شده است.
 
وی گفت: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به منظور برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه  صورت گرفته است.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است، افزود: متأسفانه افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست.
 
این مقام قضایی دراستان هرمزگان همچنین با هشدار به افرادی که اقدام به ایجاد کانال‌های از این دست و  با محتوای غیراخلاقی می‌کنند، یادآور شد: دستگاه قضایی هرگز  اجازه نخواهد داد که عده‌ای سودجو با اقدامات مخرب،مجرمانه و هنجارشکنانه؛ امنیت عموم مردم و کاربران فضای مجازی را به خطر بیندازند.