کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که سارقان مسلح با خودروی مگان مشکی رنگ و تصادف های ساختگی با خودروهایی که راننده آنها زن هستند اقدام به سرقت چند خودرو کرده اند.

دستگیری 3 جوان مسلح که به زور سوار خودروی زنان می شدند+ عکس

 

سه پسر جوان با خودروی های سرقتی و با سناریوی های مختلف اقدام به زورگیری با اسلحه از زنان می کردند.

 

ساعت یک بامداد ۱۳ آذر ماه سال جاری زن جوانی در تماس با ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی از ماجرای گرفتار شدن در دام زورگیران اسلحه به دست خبر داد.

 

زن جوان به ماموران گفت: در بلوار میرداماد منتظر تاکسی بودم که خودروی سمند سفید رنگی جلوی پایم توقف کرد و سوار بر آن شدم که پس از لحظاتی راننده جوان با تهدید چاقو و اسلحه اقدام به سرقت  طلا و جواهرات، ۳۰۰ هزار تومان پول و سرقت کارت بانکی ام که ۱۳ میلیون تومان در آن بود کرد و با تهدید رمز کارتم را کرفت و مرا در میدان آرژانتین رها کرد.

 

زن جوان ادامه داد: پس از رها شدن از دام زورگیر جوان موفق به نوشتن شماره پلاک سمند سفید رنگ شدم.

 

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس علی وسیله ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به بررسی شماره پلاک خودروی زورگیر مسلح پرداختند و خیلی زود مشخص شد که سمند سفید رنگ روز ۱۰ شهریورر ماه در منطقه تله کابین رامسر سرقت شده است.

کارآگاهان در این مرحله پی بردند که زورگیر مسافرکش نما اقدام به برداشت پول از حساب میلیونی زن جوان کرده است.

در ادامه ماموران به محل های برداشت پول رفته و در تحقیقات پی بردند که جوانی ۲۵ ساله با نقش پردازی از افراد مختلف خواسته تا از کارت بانکی اش پول برداشت کنند.

مدیر یک جایگاه سوخت در کرج در تحقیقات پلیسی گفت: جوان ۲۵ ساله ای با چهره ای بهت زده پای در جایگاه سوخت گذاشت و در حالیکه ادعا می کرد همسرش بیمار است و نیاز به پول دارد و به همین خاطر پس از کشیدن کارت بانکی اش در دستگاه پوز جایگاه سوخت ۳ میلیون تومان در اختیارش قرار دادم.

در ادامه کارآگاهان در حالی که تجسس های خود را برای متوقف کردن خودروی سمند سفید رنگ متمرکز کرده بودند در جریان یک سرقت مسلحانه دیگر قرار گرفتند.

کارآگاهان در این مرحله پی بردندک ه پسر جوانی همراه خواهرش پس از بیرون آمدن از یک مرکز درمانی وقتی سوار بر خودروی سوناتا شده اند جوان ۲۵ ساله ای ناگهان با در دست داشتن اسلحه سوار بر خودروی آنها شده و با تهدید آنها را از خودرو پیاده کرده و به سرعت با سونتای مشکی پا به فرار گذاشته است.

ماموران در ادامه تحقیقات از خواهر و برادر جوان پی بردند که افراد دیگری همراه پسر جوان بودند که در خودروی سمند سفید رنگ آنها را تحت نظر داشته که پس از سرقت پا به فرار گذاشته اند.

ماموران که در این مرحله شماره خودروی سوناتای مشکی رنگ را در سامانه پلیسی خود ثبت کردند و پس از چند ساعت ماموران پی بردند که خودروی سرقتی در منطقه ستارخان رها شده و در بازرسی از خودروی سونتاتا مشخص شد که دزدان کیف دستی پسر جوان و ۴۰۰ هزار تومان پول نقد را از داخل خودرو سرقت کرده اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که سارقان مسلح با خودروی مگان مشکی رنگ و تصادف  های ساختگی با خودروهایی که راننده آنها زن هستند اقدام به سرقت چند خودرو کرده اند.

یکی از طعمه های دزدان به ماموران گفت: ساعت ۲ ظهر ۴ آذر ماه در اتوبان شهید حقانی بودم که ناگهان خودروی مگان مشکی رنگی با ۲ سرنشین مرد از پشت با خودرویم تصادف کردند و خیلی زود یکی از آنها به سرعت خودش را به خودرویم رساند و پس از سوار شدن در صندلی عقب با تهدید چاقو و اسلحه اقدام به سرقت گوشی موبایل، کیف دستی، طلا و پولهایم کرد و سپس سوار بر خودروی مگان مشکی رنگ شد و پا به فرار گذاشت.

بدین ترتیب با توجه به شماره پلاک مگان مشکی رنگ تحقیقات کلید زده شد و در این مرحله ماموران پی بردند که خودروی مگان روز ۲۰ آذر در یک تصادف ساختگی و با تهدید چاقو و اسلحه سرقت شده است.

کارآگاهان در این مرحله با تجسس از طعمه های دزدان که همگی خانم بودند توانستند سرنخ هایی از ۳ سارق مسلح به دست بیاورند و خیلی زود با اقدامات فنی و پلیسی محل تردد دزدان در منطقه شهریار ردزنی شد.

در این مرحله ماموران با گشت زنی های نامحسوس در شهریار توانستند خودروی سمند سرقتی را در یکی از کوچه های فرعی منطقه شادآباد شناسایی کنند.

در این مرحله روز ۱۴ دی ماه کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه ۲ جوان را که قصد سوار شدن بر خودروی سمند را داشتند دستگیر کردند و در بازرسی بدنی از سعید ۳۳ ساله و علی ۲۶ ساله اسلحه کمری و چاقو به دست آمد.

در ادامه ماموران ۲ متهم پی بردند که سعید دایی علی است که با همدستی هم اقدام به سرقت سمند سفید و مگان مشکی رنگ کرده اند.

کارآگاهان در ادامه بازجویی ها توانستند مخفیگاه نفر سوم این باند را که حامد از دوستان علی است شناسایی کنند و عصر همان روز این متهم در منطقه شادآباد دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه حمـید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به رکنا گفت: در ادامه تحقیقات از متهمان ، یک خودرو مسروقه ریو دارای سابقه سرقت به شیوه مسلحانه نیز از سارقین در منطقه خلیج فارس کشف شد ” .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهمین به دهها فقره سرقت مسلحانه به شیوه ایجاد تصادف سوری و همچنین در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف داشته اند که در ادامه و با با بهره گیری از مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهمین و بررسی سوابق سرقت های مشابه ، تعدادی از شکات شناسایی ، به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و پس از مواجه حضوری با متهمین موفق به شناسایی آنها شدند.

وی افزود: با توجه به اعتراف ۳ متهم به دهها فقره سرقت مسلحانه در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه از شهروندان خانم ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود و شناسایی متهمین به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ” .