رییس سازمان غذا و دارو گفت: ممکن است؛ سختگیری‌های بیش از حد موجب قاچاق دارو شود، اما ما نمی توانیم؛ برای مبارزه با قاچاق درهای کشور ر ا باز کنیم و اجازه واردات بی‌حد و حصر بدهیم.

 

 

شرق پرس: رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تجویز داروی خارج از لیست توسط پزشکان موجب ایجاد شبکه قاچاق برای تامین این داروها می‌شود، گفت: گاها به این نتیجه می‌رسیم که برخی پزشکان با این شبکه‌ها در ارتباط هستند.

 

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به سخت گیری‌ها در حوزه واردات دارو اظهار کرد: ممکن است؛ سختگیری‌های بیش از حد موجب قاچاق دارو شود، اما ما نمی توانیم؛ برای مبارزه با قاچاق درهای کشور ر ا باز کنیم و اجازه واردات بی‌حد و حصر بدهیم.

 

وی افزود: برای مبارزه با قاچاق دارو سامانه کنترل رهگیری اصالت را طرح ریزی کرده‌ایم که در حال حاضر تا حدودی اجرایی شده است و از سال آینده به مر حله نهایی خواهد رسید و قطعا با وجود این سامانه می‌توان جلوی قاچاق دارو را تاحدی گرفت.

 

دیناروند با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد بازار ناصر خسرو برای پاسخگویی به نیازهای بیماران نیست، تصریح کرد: بخش اعظمی از این بازار برای پاسخگویی به نیازها غیرقانونی نظیر سقط جنین،‌ داروهای بدنسازی،‌ دوپینگ و مواد مخدر است.

 

وی ادامه داد: تجویز داروی خارج از لیست توسط پزشکان موجب ایجاد شبکه قاچاق برای تامین این داروها می‌شود و گاها به این نتیجه می رسیم که برخی پزشکان با این شبکه‌ها در ارتباط هستند./ایلنا