در حکم قضایی آمده است که بعد از اثبات اینکه سعید بن فروه (امام جمعه) توهین و تشهیر علیه ناصر القصبی را تلفظ و انجام داده و از کلمات کافر و دیوث استفاده کرده است او به زندان 45 روزه متوالی و ارائه تعهد شدید درباره عدم تکرار چنین اقدامی محکوم شده است.

 

 

شرق پرس: رسانه های سعودی خبر داده اند که دادگاه این کشور برای یک امام جمعه به دلیل اینکه یک بازیگر را دیوث و کافر خطاب کرده بود حکم زندان صادر کرده است.

 براساس حکم قضایی،‌ امام جمعه یکی از استان های منطقه عسیر عربستان سعودی به دلیل متهم کردن ناصر القصبی بازیگر و کمدین معروف سعودی به کفر و دیاثت به تحمل ۴۵ روز زندان متوالی محکوم شده است.

این اتهام زنی در خطبه های نمازجمعه انجام شده بود. در عربستان سعودی کشور به چند منطقه تقسیم می شود و هر منطقه به چند استان.

 

 

بازیگر عربستان سعودی

تصویری از سریال طنز سلفی که بازیگر سعودی “ناصر القصبی” در نقش یک روحانی تندروی سعودی مخالف موسیقی است

 

 

براساس نوشته های سایت خبری سعودی سبق،‌ این حکم قضایی در مرحله دادگاه اولیه و قابل تجدیدنظر خواهی است.

در حکم قضایی آمده است که بعد از اثبات اینکه سعید بن فروه (امام جمعه) توهین و تشهیر علیه ناصر القصبی را تلفظ و انجام داده و از کلمات کافر و دیوث استفاده کرده است او به زندان ۴۵ روزه متوالی و ارائه تعهد شدید درباره عدم تکرار چنین اقدامی محکوم شده است.

ناصر القصبی بازیگر و کمدین معروف سعودی نیز در واکنش به این موضوع در توئیتر نوشت که صدور این حکم گام مهمی است.
 
در مقابل، امام جمعه یعنی سعد بن فروه نیز با تکذیب صدور حکم علیه خود در توئیترش نوشت که هر آنچه صادر شده دورغ ونادرست و هنوز هیچ حکمی از سوی دادگاه تجدیدنظر نیامده است .به نظر می رسد او علیه حکم درخواست تجدیدنظر کرده باشد.

 او همچنین از دوستداران غیرتمندش و هر آن کسی را تماس گرفته و جویای حال او شده قدردانی کرد.

این موضوع مربوط به ماه رمضان گذشته است هنگامی که سریال طنزی به نام “سلفی” از شبکه ام بی سی پخش شد. بخش هایی از این سریال در انتقاد از روحانیون افراطی سعودی بود.

در یکی از قسمت های این سریال،‌ ناصر القصبی در لباس دشداشه کوتاه (ویژگی پوشش افراد سلفی) ظاهر شد وبا انتقاد از موسیقی ،‌ سازهای موسیقی را شکست.
 موضوع این قسمت سریال انتقاد از روحانیون مخالف موسیقی بود.

 به دنبال پخش این سریال بن فروه در خطبه نمازجمعه در یکی از مساحد منطقه عسیر با حمله به این بازیگر سعودی،‌ او را به کافر و زندقه توصیف کرد.
 
این امام جمعه سپس در تویئترش با انتشار متنی از سخنان تکفیرآمیزش علیه این بازیگر عقب نشینی کرد.

این بازیگر به دنبال انتشار این سخنان امام جمعه باگرفتن وکیل از او شکایت کرده بود.

این شکایت خود نیز باعث بحث و جدل زیادی در میان اعضای شبکه های اجتماعی شد برخی از آنها از بازیگر حمایت کردند و برخی دیگر خواستار مجازات امام جمعه شدند و البته بخش سومی هم خواستار بازخواست بازیگر به  دلیل تعدی به روحانیون و رجال دین شدند.

 

 

 

 

 

عصرایران